| کد خبر: 187415 |

◄ راه‌آهن قزوین-رشت چگونه کریدور ریلی شمال-جنوب را تکمیل می‌کند؟

از این پروژه به عنوان «تکمیل‌کننده حلقه مفقوده‌ای از کریدور ریلی شمال به جنوب» یاد می‌شود.

تین نیوز

اگرچه برخی مسئولان معتقدند «راه‌آهن قزوین-رشت، حلقه مفقوده ترابری-ترانزیتی کریدور شمال جنوب که بخش وسیعی از کشورهای آسیایی و اروپایی را در بر خواهد گرفت، تکمیل می‌کند» اما یک کارشناس حمل‌ونقل می‌گوید: راه‌آهن قزوین-رشت در صورت راه‌اندازی راه‌آهن رشت-آستارا می‌تواند حلقه مفقوده شبکه داخلی کریدور ریلی شمال جنوب را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین‌نیوز، اسفند گذشته راه‌آهن قزوین-رشت با حضور رئیس جمهور افتتاح شد؛ در زمان افتتاح، از این پروژه که به گفته مسئولان با هزینه به روز شده 6 هزار میلیارد تومان انجام شده است به عنوان «تکمیل‌کننده حلقه مفقوده‌ای از کریدور ریلی شمال به جنوب» یاد شد.

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی «افتتاح طرح استراتژیک راه‌آهن قزوین- رشت موجب رشد چشمگیر حمل‌ونقل بار و مسافر خواهد شد»

به گزارش تین‌نیوز، این اظهارات مسئولان وزارت راه وشهرسازی در حالی مطرح می‌شود که سیدمجتبی ناصریان کارشناس حمل‌ونقل معتقد است: راه‌آهن قزوین-رشت تنها درصورت برقراری راه‌آهن رشت-آستارا می‌تواند حلقه مفقوده شبکه داخلی کریدور ریلی شمال جنوب را تکمیل کند.

او با بیان این مطلب در بخش نظرات کاربران تین‌نیوز، تاکید کرد: این شبکه ریلی در داخل کشور و همسایگان به‌ویژه در محورهای جنوبی کشور و در کشور آذربایجان نیازمند تقویت جدی ظرفیت و کیفیت شبکه است.

این کاربر تین‌نیوز، اظهار کرد:  از آن مهمتر، این شبکه ریلی نیازمند اصلاح نظام بهره‌برداری ریلی برای تسریع سیر قطارهای برنامه‌دار ترانزیتی و تسریع عملیات گمرکی قطارهای ترانزیت در مرزهای کشور و تسریع عملیات تعویض بوژی و نهایتاً هماهنگی روزافزون ترابری ریلی کشورهای طول مسیر برای تشویق حمل بار و مشارکت تدریجی صاحبان بارهای ترانزیت این محور می‌باشد.

راه‌آهن قزوین-رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.

این راه‌آهن 53 تونل به طول 22 کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود 9 کیلومتر پل بزرگ و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. تذکر جناب ناصریان بسیار بجا هست.از مسئولین محترم تعجب میکنم که با اتصال قزوین به رشت کار کوریدور شما ل - جنوب رو تموم شده میدونن