| کد خبر: 187383 |

◄ بازرس مدیرعامل و مسئول رسیدگی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد

طی مراسمی با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا قاسمی به عنوان بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات این سازمان معرفی شد.

تین نیوز

طی مراسمی با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا قاسمی به عنوان بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات این سازمان معرفی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم تکریم و معارفه بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات این سازمان، بر حساسیت و اهمیت سازمان بنادر در زنجیره تأمین کالا و گستردگی حوزه فعالیت های آن در مجموعه بنادر ،  بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور تأکید کرد و خواستار کنترل دقیق و مستمر فرآیندهای سازمان در ایفای بهینه وظایف در این زمینه شد.

وی برقراری تعامل موثر و ارتباط سازنده با دستگاه های نظارتی، نظارت بر فعالیت ها و عملکرد بازرسان مدیرعامل در بنادر تابعه، دریافت و بررسی شکایات مراجعین و مشتریان و پاسخگویی به آنان، استفاده بهینه از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تسهیل امور و تسریع در پاسخگویی، رسیدگی به شکایات پرسنل در سازمان مرکزی و بنادر و آموزش بازرسان و کارشناسان این حوزه و تهیه گزارش های نوبه ای در فاصله های زمانی مناسب را از مهمترین مأموریت های بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

راستاد با بیان اینکه بازرسی سازمان به نوعی ممیزی داخلی است و قبل از اینکه سایر دستگاههای نظارتی بخواهند به موضوعی ورود کنند ، بازرسی باید به دقت انحراف از وظایف ذاتی و تخطی از مقررات را پیگیری کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اقدامات خوب و موثری در حوزه دولت الکترونیک در سازمان بنادر و دریانوردی برداشته شده که ماحصل آن معرفی سازمان با عنوان دستگاه برتر در این حوزه و تقدیر آن توسط رئیس جمهور است .

وی خطاب به بازرس مدیرعامل با بیان اینکه درخواست ها و تقاضاها باید منصفانه مورد رسیدگی قرار گیرد و از همه ابزارها برای تسریع در پاسخگویی به درخواست ها استفاده شود، تأکید کرد : درخواست مخاطب سازمان قبل از اینکه بخواهد از ممیزی درون سازمانی فراتر رود و دچار زحمت بشود، بایستی در چارچوب ساختار داخلی و در حوزه بازرسی مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد و پاسخ دقیق و مستدلی را ارائه نماید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه عموما گروه های بازرسی دستگاه های اجرایی در هنگام استقرار اطلاع رسانی می کنند تا افراد نظرات و موضوعاتشان را بگویند، از بازرسی سازمان خواست به طور منظم و مستمر ، کانال های دسترسی همکاران و مخاطبان عام و خاص سازمان را اعلام کند تا مخاطبان بتوانند به فوریت مطالب و موضوعات خود را ارائه نماید.

راستاد خواستار معرفی و تثبیت بیشتر جایگاه بازرسی و نهادینه شدن آن در بین همکاران سازمانی شد و گفت : انتظار می رود همکاران با سهولت و راحتی بتوانند به بازرسی سازمان دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تجربه ملاقات های چهره به چهره با کارکنان نشان داده که آنان قبل از طرح مسائل شخصی، پیشنهاداتی برای بهبود فرایند سازمانی ارائه می دهند گفت : این مسئولیت شناسی و تعهد کاری قابل تقدیر است و حوزه بازرسی باید با بهره گیری از این مزیت، به دنبال برقراری ارتباط سهل و روان با کارکنان باشد.

وی بر لزوم هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه بازرسی در سازمان مرکزی و بنادر تأکید کرد و گفت : مجموعه بازرسی باید با اشراف کامل، کلیه فرایندها و اقدامات پیشگیرانه را دنبال کند تا شاهد ورود کمتر دستگاه های نظارتی همچون بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و همچنین تشکیل پرونده های کمتر باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر لزوم اجرایی شدن به موقع پیشنهادات دستگاه های نظارتی تأکید کرد و گفت : امیدوارم بازرسی سازمان بنادر به وظیفه خطیر و گسترده خود در ارتقاء شاخص های کیفی و سلامت اداری عمل کند و تأخیر در پاسخگویی ها مرتفع شود.

راستاد از خدمات و تلاش های سیدمحمد جعفری بازرس پیشین مدیرعامل که هم اکنون به سمت مدیرکل حراست سازمان منصوب شده است، قدردانی کرد و خواستار توسعه و تقویت تلاش های صورت گرفته در این حوزه از سوی علیرضا قاسمی بازرس مدیرعامل و مسئول رسیدگی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی شد.

پیش از سخنان راستاد، سید محمد جعفری گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در طی مدت تصدی مسئولیت بازرسی مدیرعامل و مسئول رسیدگی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کرد و خواستار تصویب ساختار و تشکیلات مناسب برای این مجموعه در سازمان بنادر شد .

علیرضا قاسمی، بازرس جدید مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم، گفت: تمام توان و تجربه خود را برای اجرای تکالیف و ماموریت های محوله به کار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.