| کد خبر: 187375 |

بیشترین فوتی‌های سوانح رانندگی در بویراحمد

سوانح جاده‌ای ۱۸۶ نفر را به کام مرگ کشاند.

تین نیوز

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوانح جاده‌ای این استان در سال ۹۷ حدود ۱۸۶ کشته و پنج هزار و ۵۷۶ مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران گفت: تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶۴ درصد افزایش داشته و تعداد مصدومان تصادف در جاده‌های این استان نیز ۱۰.۸۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته ۷۸ نفر در شهرستان بویراحمد، ۳۸ نفر در شهرستان گچساران، ۳۰ نفر در کهگیلویه، ۱۴ نفر باشت، در دنا ۹ نفر، چرام ۷ نفر، بهمئی ۹ نفر و یک نفر در لنده بر اثر سوانح جاده‌ای جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این میان شهرستان بویراحمد با ۴۲ درصد فوتی بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی استان را به خود اختصاص داده است.  

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ در رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ۷۴ درصد فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در مسیر‌های برون‌شهری کهگیلویه و بویراحمد بوده که ۲۵ مورد از تصادفات درون‌شهری، ۱۳۷ مورد برون‌شهری، ۱۲ مورد در جاده‌های روستایی، پنج مورد در راه‌های اختصاصی و هفت مورد در سایر راه‌ها بوده است.

امینی ابراز داشت: ۷۳.۷ درصد از علت فوتی‌های حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در اثر صدمات متعدد، ۲۱ درصد علت فوتی‌ها ضربه مغزی و مابقی در اثر خونریزی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: فروردین ماه سال گذشته در صدر ماه‌های پر حادثه برای حوادث رانندگی بوده به طوری که بیشترین آمار فوتی‌ها با ۲۹، ۲۲ و ۲۱ مورد متعلق با ماه‌های فروردین، شهریور و خرداد ماه بوده است.

وی با اشاره به جذب ۶ پزشک در اداره کل پزشکی قانونی استان، ادامه داد: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات پزشکی قانونی استان بود که با پیگیری‌های انجام شده و اقداماتی که در بحث جذب پزشک بورسیه وجود داشت امسال ۶۰ درصد افزایش نیروی پزشک وجود خواهد داشت.

وی عنوان کرد: فضای فیزیکی مناسب برای ارائه هر چه بهتر خدمات این اداره کل از ضروریات است و در این راستا در سال گذشته طرحی در مجاورت بیمارستان شهید جلیل احداث شد.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال ۹۷ بخش معاینات سرپایی آن افتتاح شد و امسال در تیرماه (هفته قوه قضائیه) بخش‌های دیگری از این طرح افتتاح شوند.

امینی تصریح کرد: در هفته قوه قضائیه سال جاری آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی استان نیز راه اندازی می‌شود تا سرعت و دقت خدمات رسانی این زمینه بهبود یابد.

سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۵۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد برای انجام معاینات بالینی مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۵۷ نفر مرد و هفت هزار و ۴۹۳ نفر خانم بوده اند که در مقایسه با سال ۹۶ افزایش ۳.۲۵ درصدی داشته است.

بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، کهگیلویه و بویراحمد در زمینه معاینات سرپایی به نسبت جمعیت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.  

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.