| کد خبر: 187341 |

بازار متشکل ارزی از هفته آینده آغاز به کار می‌کند

یک مقام آگاه گفت: اگر مشکلی به وجود نیاید، بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازار متشکل ارزی تا چند روز آینده تکمیل می‌شود و هفته آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد.

تین نیوز

یک مقام آگاه گفت: اگر مشکلی به وجود نیاید، بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازار متشکل ارزی تا چند روز آینده تکمیل می‌شود و هفته آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، این مقام آگاه اظهارداشت: بازار متشکل ارزی نیازمند سیستم‌های نرم‌افزاری و بستر آپی خاصی است و با همه سیستم‌های ارزی و ریالی بانک‌ها و سامانه سنا مرتبط باشد و پایگاه داده جامعی را می‌خواهد و به همین دلیل در راه‌اندازی این بازار تاخیر شده است.

وی افزود: اگر مشکلی به وجود نیاید، بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازار متشکل ارزی تا چند روز آینده تکمیل می‌شود و هفته آینده این بازار آغاز به کار خواهد کرد.

بازار متشکل ارزی، با هدف ساماندهی معاملات نقد بازار ارز و شفافیت در معاملات ‌راه‌انداز‌ی می‌شود.

معاملات در این بازار، برخط (آنلاین) انجام می‌شود و همه صرافی‌های دارای مجوز پس از طی کردن فرایندهای تعیین شده توسط بانک مرکزی می‌توانند در این بازار حاضر شده و اقدام به خرید و فروش ارز کنند.

مشخص شدن میزان تقاضا و عرضه ارز و امکان مدیریت بهتر بازار توسط بانک مرکزی از مزایای راه‌اندازی این بازار است. بانک مرکزی بر عملکرد این بازار نظارت کرده و در صورت لزوم به عنوان عرضه‌کننده و یا متقاضی اقدام به فروش و یا خرید ارز می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.