| کد خبر: 187277 |

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان :

◄ اجرای طرح های ارتقاء ایمنی عبور و مرور در 60 نقطه هدف

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از اجرای طرح های ارتقاء ایمنی عبور و مرور در 60 روستای نقطه هدف در حاشیه راه‌های استان خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از اجرای طرح های ارتقاء ایمنی عبور و مرور در 60 روستای  نقطه هدف در حاشیه راه‌های استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، علی مدقالچی اظهار کرد: این طرح ها  شامل ارتقا ایمنی راکبان موتورسیکلت، دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، عابران پیاده و وانت بارها  است که جز کاربران آسیب پذیرهستند.

وی با اشاره به اینکه این طرح برابر ضوابط تدوین شده از سوی دفتر ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار می‌شود، افزود: در راستای اجرای این طرح، اقداماتی همچون آموزش حضوری ازطریق نمایش گروهای متخصص و فرهنگ‌سازی صحیح عبور و مرور با نصب بنر و پوسترها و بروشورهای حاوی پیام های ایمنی برای عابران پیاده و موتورسواران و توزیع برخی تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی، حمایل شبرنگ دار و شبرنگ چهارتکه مخصوص موتورسیکلت و ساماندهی پلهای زیرگذر برای عبور عابران پیاده و نصب سرعت‌گاه جاده‌ای در محل‌های عبور عابران پیاده انجام می‌شود ودراین راستا سال گذشته 1500 کلاه ایمنی بین راکبین موتوسوار ،توسط این اداره کل توزیع شد.

مدقالچی  تصریح کرد:یکی از برنامه ها واهداف مهم این طرح ،ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راههاست که درسال 97 ، 240 مدرسه درحاشیه راههای استان زنجان ایمن سازی آموزشی شدند و در13 مدرسه ایمن سازی های فیزیکی ازقبیل خطکشی مقابل مدرسه ،نصب تابلوهای ترکیبی ،آشکارسازی و...صورت گرفته است .همچنین درسال 97 نسبت به سال 96 تعداد متوفیان حوادث رانندگی راههای روستایی استان زنجان 10.7 (ده و هفت درصد) کاهش داشته است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.