| کد خبر: 187237 |

شکایت ایرباس از دولت آلمان به دلیل تحریم عربستان

توقف صادرات تسلیحات آلمان به عربستان سعودی، موجب خشم گروه صنعتی ایرباس شده به طوری که این شرکت قصد شکایت از برلین را دارد.

تین نیوز

توقف صادرات تسلیحات آلمان به عربستان سعودی، موجب خشم گروه صنعتی ایرباس شده به طوری که این شرکت قصد شکایت از برلین را دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، نشریه آلمانی اشپیگل گزارش داد: توقف صادرات سلاح به عربستان از سوی برلین موجب شده که شرکت هوافضای ایرباس به فکر شکایت از دولت آلمان بیافتد.

براین اساس این شرکت شکوائیه ای را تنظیم کرده و در آن از بی عملی آلمان در تحویل چند بالگرد و یک سیستم امنیتی مرزی به سعودی ها شکایت کرده است.

بالگردهای مذکور که به عنوان ناظران هوایی در زمان حج درمکه به کار گرفته می شوند، از سوی ریاض به شعبه آلمانی شرکت ایرباس در دوناوورث سفارش داده شده اند.

همچنین سیستم امنیتی مرزی که قرار است در مرز عربستان با یمن به کار گرفته شود، میلیاردها دلار ارزش دارد.

دولت آلمان اواخر ماه مارس تحریم ارسال سلاح به عربستان را به منظور جلوگیری از کشتار بیشتر غیرنظامیان در حمله ائتلاف سعودی به یمن 6 ماه تمدید کرد.

این تحریم همچنین شامل شرکت های همکاری در آلمان نیز می شود که برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان با این کشور قرارداد بسته اند.

براساس تصمیم برلین، تا پایان دسامبر هیچ شرکتی در آلمان حق ارسال تسلیحات نظامی به عربستان و امارات متحده عربی را نخواهد داشت.

این در حالی است که جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.