| کد خبر: 187204 |

◄ گزارش نحوه اجرایی شدن بیمه تکمیلی در شش ماهه سال گذشته

با توجه به گزارشاتی که به کانون‌ها ی استانی و انجمن‌ها ارائه شد، نحوه اجرایی شدن و راستی آزمایی در مورد خدمات گیرندگان که رانندگان خودروهی سنگین هستند، در دست بررسی بررسی است.

تین نیوز

 قائم مقام کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کشور در توضیح نحوه اجرائی شدن بیمه تکمیلی رانندگان کامیون در شش ماهه پایانی سال 97، گفت: با توجه به اجرایی شدن بیمه تکمیلی رانندگان خودروهای سنگین در نیمه دوم سال 97 ، بیش از 700 هزار نفر از خانواده‌های رانندگان حوزه حمل‌ونقل جاده‌‌ای تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

به گزارش تین‌نیوز، داوود فهندژ سعدی اظهار کرد: با توجه به گزارشاتی که به کانون‌ها ی استانی و انجمن‌ها ارائه شد، نحوه اجرایی شدن و راستی آزمایی در مورد خدمات گیرندگان که رانندگان خودروهی سنگین هستند، در دست بررسی بررسی است.

وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: امید است در سال 98 سطح خدمات را ارتقاء ، و با هماهنگی‌ای که با کانون رانندگان صورت می‌گیرد این سطوح خدماتی افزایش پیدا کند تا بتوان تمامی کسانی که در این حوزه فعالیت دارند یا به تعبیری افرادی که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل کالا برای آنها بارنامه صادر می‌شود از این خدمات بهره‌مند شوند.

پیگیری معضلات دریافت کد رهگیری بارنامه آنلاین و مسائل پیرامون آن

سعدی تاکید کرد: بحث نظام عرضه و تقاضا و ثبت سیر مسیر کالا از مبدا تا مقصد است وچون سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای در این بخش و در حوزه IT سرمایه‌گذاری کرده است و سیستم صدور بارنامه آنلاین را ایجاد کرده لذا باید در این حوزه کالاهایی که به مقاصد مختلف ارسال می‌شود شناسایی و رصد شود.

قائم مقام کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل داخل کشور، یادآور شد: با توجه به این‌که حوزه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از سایر بخش‌های فعال در کشور پیش‌تر است ، لذا برای کنترل نظام توزیع و پخش ، بهترین راه حل نظام صدور آنلاین بارنامه می‌دانند.

به گفته سعدی، در همین راستا لازم است وزارت صمت زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا صاحبان کالا و ارائه دهندگان خدمات را موظف شوند مشخصات واحد تولیدی خود اعم از کدپستی و شناسه ملی را به شرکت های حمل‌ونقل ارائه کنند. برخی پنهان کاری‌های صورت گرفته در این حوزه از سوی صاحبین کالا که شرکت‌های حمل‌ونقل را دچار مشکل کرده است.

سعدی به این موضوع نیز اشاره کرد که، متاسفانه این امر برای شرکت‌های حمل‌ونقلی که قانونمند حرکت می‌کنند مشکلاتی را برای صدور بارنامه آنلاین ایجاد کرده است و سهم صدور بارنامه آنلاین دچار سیر نزولی گردیده است. در همین راستا جلساتی با مسئولان محترم سازمان راهداری و  حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد و از حوزه ستاد مبارزه با کالای قاچاق تقاضا شد نشستی در این زمینه برگزار شود.

 چشم انداز کانون در سال 98

کانون در سال 98 برنامه دارد که نظام سیستم صدور بارنامه را به‌صورت شبکه تحت وب در آورد و برای ارتقاء این موضوع هماهنگی تمامی کانون‌ها و انجمن‌های سراسر کشور مورد انتظار است و بخش‌های بازارگاهی که در شبکه حمل‌ونقل ایجاد شده باید مورد ارزیابی قرار گیرند، امید می‌رود بتوان نظام هوشمند بارنامه الکترونیک در این شبکه را به‌صورت الکترونیک بار در شبکه‌های حمل‌ونقل اعم از کانون‌های انجمن‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل ایجاد کرد. اگر این امر صورت بگیرد و بستر ساختاری آن فراهم شود، می‌توان هوشمندی را در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای به‌صورت عملیاتی در ساختار شرکت‌های حمل‌ونقل شاهد باشیم زیرا بدون هماهنگی و ایجاد ساختار این مهم محقق نخواهد شد.

پیام سال 98 کانون همبستگی، وحدت رویه و ایجاد نظام اقتصادی مناسب برای همه دست اندرکاران حمل‌ونقل جاده‌ای اعم از شرکت‌ها، متصدیان و رانندگان و سرمایه‌گذاران باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.