| کد خبر: 187077 |

◄ بازدید معاون وزیر راه و رییس کمیسیون عمران از پروژه های استان فارس

عملیات اجرایی بخش انتهایی مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی 10 درصد به تازگی آغاز شده که با توجه به قرار داشتن این محدوده در منطقه کوهستانی و مجاورت با تاسیسات سد و رودخانه تنگاب مشتمل بر 7 دستگاه تونل به طول 3.5 کیلومتر است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر به استان فارس به همراه رییس کمیسیون عمران از پروژه‌های راهسازی این استان بازدید کرد و گفت: اتصال شبکه راه‌های استان فارس به کریدورهای اصلی کشور علاوه بر کاهش ترافیک و افزایش ایمنی به توسعه بیشتر اقتصادی و اجتماعی این استان نیز کمک خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در دومین روز از سفر به استان فارس به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های این استان بازدید کرد و  در خصوص محور فیروزآباد- فراشبند گفت:  این محور 34 کیلومتر  طول دارد که در حال حاضر کل عملیات زیرسازی به اتمام رسیده، لایه اول آسفالت بجز بخش گنبدهای نمکی به طول حدود 500 متر انجام شده و 7 کیلومتر از لایه دوم نیز اجرا شده است.

وی افزود: این محور در بخش کوهستانی قرار داردکه بخش‌‌هایی  از مسیر  به دلیل  وجود گنبدهای نمکی دچار حفره‌هایی شده و همین مسئله روند اجرای پروژه را با کندی رو‌به‌رو کرده است. هم اکنون در حال حل مشکل و اجرای عملیات پیشگیرانه برای این موضوع هستیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه از احداث بزرگراه شیراز- کوار- فیروز‌آباد- جم بازدید کرد و ضمن تاکید بر اهمیت این محور برای استان گفت: این محور کوتاه‌ترین مسیر اتصال عسلویه به مرکز کشور است و با توجه به موقعیت منطقه ویژه پارس جنوبی و لزوم دسترسی سریع و ایمن به مناطق مرکزی تکمیل شدن این محور در اولویت قرار دارد.

خادمی همچنین بیان داشت: در حال حاضر حدفاص سراز تا کوار به بزرگراه تبدیل شده و در دسترس هموطنان قرار دارد. عملیات اجرایی 31 کیلومتر قطعات یک و دو کوار تا فیروزآباد نیز به اتمام رسیده است و 10 کیلومتر دیگر باقی مانده که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در نیمه دوم سالجاری و طبق برنامه زمان‌بندی شده تکمیل و به طور پیوسته زیرعبور ترافیک قرار می‌گیرد.

وی در خصوص عملیات اجرایی قطعه 3 این محور توضیح داد و افزود: عملیات اجرایی بخش انتهایی مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی 10 درصد به تازگی آغاز شده که با توجه به قرار داشتن این محدوده در منطقه کوهستانی و مجاورت با تاسیسات سد و رودخانه تنگاب مشتمل بر 7 دستگاه تونل به طول 3.5 کیلومتر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.