| کد خبر: 187052 |

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر اعلام کرد:

◄ موقعیت ممتاز بندر شهید رجایی برای ترانزیت کالا به آسیای میانه

رونق حمل ریل پایه در بنادر به معنی محدود سازی حمل و نقل جاده ای نیست.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی از ضروریات کشور در حوزه تجارت و اقتصاد ملی محسوب می شود، گفت: به رغم محدویت های ایجاد شده در حمل و نقل دریایی، توسعه و افزایش سهم ریل در جابه جایی بار از بنادر را فراموش نکردیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری تاکید کرد: موقعیت بندر شهید رجایی به جغرافیایی بسیار ممتاز و راهبردی است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود : عمده کسانی که در حوزه های کلان اقتصادی و تجارت کالا فعالیت می کنند ، اذعان دارند جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط جغرافیایی قرار دارد و تبع آن بندر شهید رجایی نیز  از جایگاه ممتازی در ترانزیت و صاردارت و واردات کالا برخوردار است. 

حسن زاده با اشاره به مطالعات اقتصادی صورت گرفته در خصوص اقتصادی ترین مسافت برای جابه جایی کالا در ایران ۳۵۰ کیلو متر برآورد شده است، گفت: این میزان در آلمان به جهت این که زیرساخت های حمل در این کشور یکپارچه و مطلوب است،  ۷۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

 معاون امور بندری و اقتصادی خاطر نشان کرد: لازم است با برنامه ریزی اصولی و علمی از موقعیت ممتاز کشور برای ترانزیت بار به آسیای میانه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه راه آهن و افزایش سهم ریل در بنادر به معنی به کارگیری روش ارزان تر از جاده است ، گفت: هدف ما محدود کردن حمل جاده ای نیست ؛ چراکه هر شیوه حمل و نقلی ، مزیت های خاص خود را دارد. 

حسن زاده اضافه کرد: ما در نظر داریم از همه ابزاری های مان جهت استفاده بهینه از بندر به خوبی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه " هرچه سهم ریل در یک بندر بیشتر باشد، نشان دهنده جایگاه بالاتر آن بندر در میان سایر بنادر هم طراز است"، گفت: ایران دروازه ورود اروپا به آسیا از طریق ترکیه است. به عبارت دیگر ایران در فاصله میان دو قاره آسیا - اروپا واقع شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین توصیه کرد: با طراحی برنامه زمان بندی و مانیفست ریلی و با تشکیل کارگروه و کمیته مشترک بر ای این منظور می توان مسئولیت های هر نهاد در پروژه توسعه بندر ریل پایه را احصا و هماهنگی ها در این بخش را افزایش داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.