| کد خبر: 186991 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ تامین مناسب امنیت دریایی و دریانوردی در سال گذشته

سازمان بنادر از توسعه صنایع دریایی کشور حمایت می کند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور با تأکید بر اینکه حمایت همه جانبه از توسعه صنایع دریایی یکی از راهبردهای این سازمان است، گفت: در سال گذشته شاهد انعقاد تفاهم نامه ای در راستای طرح تحول صنایع دریایی بودیم که در سال ۹۸ عملیاتی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز ملی خلیج فارس، اظهار کرد: سال گذشته جامعه دریایی و بندری کشور در حالی که با تروریسم اقتصادی مواجه شد، توانست رسالت خود را انجام دهد و در تمامی بخش های بندری و دریایی با تلاش هرچه بیشتر، به بهترین شکل ممکن خدمات متنوع دریایی مورد نیاز کشور را ارائه کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۷ توانستیم نیازهای راهبردی کشور را در حوزه بندری و دریایی تامین کنیم و اجازه ندهیم تهدیدها منجر به انسداد در روند فعالیت‌های دریایی و بندری کشور شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حجم حمل و نقل دریایی کشور در سال گذشته معادل ۲۶۵ میلیون تن بود، گفت: این موضوع به خوبی نشانگر ظرفیت های بالای کشور در حوزه بندری و دریایی است و این پیام را منتقل می‌کند که می‌توانیم در بخش دریایی نیازهای تجاری کشور را تامین کنیم.

راستاد در ادامه به مقوله سفر و گردشگری دریایی در سال ۹۷ و نوروز ۹۸ اشاره و اظهار کرد: در ایام نوروز تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا مردم با آسایش و ایمنی از سفرها و گردشگری دریایی لذت ببرند و خوشبختانه سالی بدون سانحه را پشت سر گذاشتیم و باید اعلام کرد در نوروز ۹۸ بالغ بر۶ میلیون نفر-سفر و گردشگری دریایی داشتیم که نشان از افزایش ۹ درصد میزان سفرهای دریایی در نوروز بود.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی حمایت همه جانبه از توسعه صنایع دریایی کشور است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای طرح تحول صنایع دریایی بودیم که بخش قابل توجهی از آن در سال ۹۸ مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال جاری مقوله گردشگری و سفرهای دریایی با توسعه زیرساخت‌ها، پایانه‌ها و ناوگان از سوی این سازمان مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با ارائه تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی و نیز سایر تسهیلات قابل وصول، حمایت همه جانبه از گردشگری و مسافرتهای دریایی در طول سال ۹۸ در دستور کار قرار دارد.

راستاد همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته به خوبی امنیت دریایی و دریانوردی تامین شد، بیان کرد: امیدوار هستیم در سال جاری نیز بتوانیم به خوبی بخش دریایی کشور را پشتیبانی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور وظایف خود را انجام می‌دهد، گفت: اگر هر یک از اجزای ارگان‌های دریایی کشور دچار مشکل شوند سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند شرایط تسهیل امور را فراهم و با ابزار و قوانین مربوطه در این راستا نقش آفرینی کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.