| کد خبر: 186817 |

◄ ایمن سازی جاده ها گامی ارزنده در جهت کاهش سوانح رانندگی استان مازندران

​ایمن سازی جاده ها گامی ارزنده در جهت کاهش سوانح رانندگی استان مازندران این مطلب را مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران درنشست مشترک فرماندهی پلیس راه استان بمنظور حل مشکلات ترافیکی استان عنوان نمود.

تین نیوز

​ایمن سازی جاده ها گامی ارزنده در جهت کاهش سوانح رانندگی استان مازندران این مطلب را مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران درنشست مشترک فرماندهی پلیس راه استان بمنظور حل مشکلات ترافیکی  استان  عنوان نمود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران،  عباسعلی نجفی در این نشست خاطر نشان ساخت: راه های ارتباطی مازندران به دلیل حضور انبوه گردشگران و نزدیکی به پایتخت و برخورداری از مواهب طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از راه های بسیار پرترافیک محسوب می شود.

وی افزود : فاصله کم مراکز جمعیتی در مازندران و تراکم شهرها در این استان نیز اهمیت راه های  درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را برای استان پدید می آورد ،ارتقا و اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده ای عاملی موثر در جهت کاهش  ترافیک و سوانح رانندگی  است.

وی هدف از این نسشت را هماهنگی ارتقای ایمنی به منظور تحلیل تصادفات، هم اندیشی و تصمیم گیری در مورد موضوعات مرتبط با ارتقای ایمنی تردد در محور های استان عنوان داشت و گفت :  این اداره کل برنامه هایی چون  اقدامات کم هزینه و زود بازده بخصوص آموزش کاربران جاده ای ، جدا سازی خطوط رفت و برگشت در محورهای فرعی پر تصادف ، برخورد با دستفروشان مستقر با همکاری پلیس راه، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه ها ،احداث روشنایی ،شانه سازی محور،ایمن سازی و آشکار سازی بریدگی ها ،روکش آسفالت ،نصب علائم وخط کشی  را در دست اقدام دارد .

سرهنگ قدمی فرماندهی پلیس راه استان مازندران نیز در این نشست گفت:محورهای ارتباطی مازندران به دلیل حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه جز محورهای حساس کشور محسوب شده ، لذا ایمن سازی این محورها و حذف نقاط پرحادثه به عنوان دو برنامه اصلی در دستور کار  این اداره قرار گیرد.

وی از آشکارسازی نقاط پرحادثه به عنوان یکی از روشهای کاهش ترافیک و سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یاد کرد و اظهار کرد : با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه محور های پرترافیک به ویژه نقاط کوهستانی از سنوات گذشته اقدامات مؤثری درخصوص رفع این نقاط صورت گرفته که امید است کماکان این مهم ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.