| کد خبر: 186778 |

◄ نرخ بلیت مترو و اتوبوس 20 درصد بالا رفت

افزایش نرخ پایه بلیت مترو به میزان 20 درصد و با تصویب شورای شهر انجام شده و از این پس مسافران در بدو ورود به مترو مبلغ 1200 تومان پرداخت می‌کنند که با محاسبه مسیر طی شده این مبلغ از کارت بلیت‌ها کسر خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌‌برداری مترو تهران از افزایش نرخ پایه بلیت مترو خبر داد و گفت: طرحی پیش‌بینی شده تا هر مسافر تنها حضور 2 ساعت و ده دقیقه‌ای در شبکه حمل‌ و نقل زیرزمینی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه از این پس بلیت مسافران به صورت تصادفی کنترل می‌شود، اظهار کرد: این اقدام به منظور جلوگیری از حضور بیش از 2 ساعت و ده دقیقه‌ای مسافران و کاستن از بار تراکم جمعیت در مترو صورت خواهد گرفت. در صورت شناسایی این قبیل مسافران، آن‌ها به خارج از ایستگاه هدایت شده و یا بلیت آنان به منظور ادامه حضور باید تمدید شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: افزایش نرخ پایه بلیت مترو به میزان 20 درصد و با تصویب شورای شهر انجام شده و از این پس مسافران در بدو ورود به مترو مبلغ 1200 تومان پرداخت می‌کنند که با محاسبه مسیر طی شده این مبلغ از کارت بلیت‌ها کسر خواهد شد.

نوبخت به موضوع افزایش هزینه تامین قطعات یدکی واگن‌ها پرداخت و افزود: افزایش نرخ بلیت مترو در راستای افزایش هزینه نگهداری و تعمیر واگن‌ها صورت گرفته و حداکثر مبلغ کسر شده از کارت بلیت مسافران 1200 تومان خواهد بود.

همچنین پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرده است: از صبح امروز نهم اردیبهشت ماه در نرخ کرایه اتوبوس نیز شاهد اعمال افزایش 20 درصدی خواهیم بود.

در اسفندماه سال گذشته، شورای شهر تهران مصوب کرد که نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی با توجه به نرخ تورم محاسبه شود که این مسئله با مخالفت‌هایی مواجه شد و حالا به نظر می رسد، مسئولان امر روی افزایش  درصدی نرخ کرایه به توافق رسیده‌اند.

این افزایش نرخ در حالی صورت گرفت که اعلام رسمی نرخ‌ها هنوز از سوی شورای شهر صورت نگرفته و تاکسیرانی نیز از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.