| کد خبر: 186758 |

وزیر کشور:

به زودی مشکل اسکان موقت سیل‌زدگان حل می‌شود

وزیر کشور در حاشیه دومین جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده اعلام کرد که مشکل اسکان موقت را تا یک ماه آینده حل خواهیم کرد؛ چراکه با آغاز گرمای هوا مشکلات ساکنان اسکان موقت بیشتر خواهد شد.

تین نیوز

وزیر کشور در حاشیه دومین جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده اعلام کرد که مشکل اسکان موقت را تا یک ماه آینده حل خواهیم کرد؛ چراکه با آغاز گرمای هوا مشکلات ساکنان اسکان موقت بیشتر خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به گزارشی که گروه‌های شش‌گانه در جلسه دیروز قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده ارائه کردند، روند را مطلوب و مناسب خواند و گفت: همه واحدهای تخریب شده شناسایی شد و شناسنامه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

وزیر کشور همچنین گفت: پرداخت خسارت‌ها آغاز شده است و اسکان موقت در اختیارشان قرار گرفته شد که با توجه به آغاز گرمای هوا و سخت بودن شرایط تلاش داریم تا با پرداخت اعتباری آنها بتوانند خانه‌هایی را برای خود اجاره کنند. در حوزه تامین وسایل زندگی برای ۱۷۲ هزار واحد تلاش شده است که هم‌اکنون برای ۱۰۰ هزار واحد ‌آماده توزیع هستیم.رحمانی‌فضلی با بیان اینکه سامانه‌‌ای ایجاد شده تا مردم آسیب‌زده مناطق سیل‌زده بتوانند این وسایل را تحویل بگیرند، گفت: کمک‌های مردمی کماکان ادامه دارد که امیدواریم با مجموعه اقدامات صورت گرفته بتوانیم جابه‌جایی روستاها را انجام دهیم و زمینی را برای روستاییان تامین کنیم و در نهایت طی زمان‌بندی مناسبی مشکلات‌شان حل و فصل شود.وزیر کشور همچنین در جلسه هماهنگی قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده با اشاره به عدم رضایت در نحوه توزیع مایحتاج مردم در این مناطق گفت:‌ در بحث توزیع ما مشکل داریم که حل این موضوع را در اختیار هلال احمر گذاشتیم که این سازمان مساله را سامان‌دهی کند.رحمانی‌فضلی همچنین تاکید کرد:‌ در نظر داریم بازسازی مناطق سیل‌زده با حل مشکل اشتغال آنان پیوند بخورد. او همچنین به مسوولان توصیه کرد: در روزهای ابتدای حادثه که غم و ناراحتی مردم زیاد است، مسوولان قول‌هایی می‌دهند اما باید وعده‌هایی دهند که قابل‌اجرا باشد.

تعیین اعتبارات اسکان موقت مناطق سیل‌زده

در خبری دیگر، دیروز اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه دومین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده گفت: برای انتقال اسکان موقت اعتباری را اختصاص داده‌ایم تا بتوانند ساکنان اسکان موقت خانه‌هایی را برای خود اجاره کنند. نجار توضیح داد که برای روستاییان ۶ میلیون تومان و برای شهرنشینان ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. او گفت: پس از فرونشست سیل شاهد خسارت‌های عظیمی بودیم که برآوردمان بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان است. خبر دیگر اینکه با صدور حکمی از سوی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، حمیدرضا عدل معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی این سازمان به‌عنوان نماینده سازمان در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده کشور (مستقر در وزارت کشور) منصوب شد.

احتمال افزایش مارگزیدگی و عقرب‌زدگی

دیروز ابوالفضل سروش عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم دادن آموزش‌های لازم به مردم در مناطق سیل‌زده برای مقابله با بیماری‌های واگیردار به «ایسنا» گفت که مردم در دادن اقلام و کمک‌رسانی‌های خود از پشه‌بند غافل نشوند و مسوولان نیز به این موضوع توجه کنند به‌خصوص در استان‌های سیل‌زده جنوبی که از چند روز دیگر هوا گرم شده و احتمال عقرب‌زدگی و مارگزیدگی زیاد می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.