| کد خبر: 186719 |

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر عنوان کرد:

◄ ساخت 20 اسکله گردشگری در سواحل خلیج فارس

اقدامات سازمان بنادر در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی؛ احداث ۲۰پست اسکله گردشگری در سواحل خلیج فارس تشریح شد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی، با تشریح اقدامات سازمان در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: سازمان بنادر خود را مسئول توجه به ساحل‌نشینان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم منطقه می‌داند زیرا دریا برای مردم این مناطق بزرگ‌ترین منبع درآمد و نعمت خدادادی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، منصور آرامی اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل خلیج‌فارس بسیار بالا بوده این در حالی است که بسیاری از مناطق ساحلی این دریا خالی از سکنه هستند و زیرساخت مناسبی برای تمرکز جمعیت ندارند؛ از همین جهت سازمان بنادر خود را مسئول توجه به ساحل‌نشینان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم منطقه می‌داند.

توجه به معیشت، کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی ساکنین بنادر کوچک

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان با اشاره به درآمدزا بودن این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان بنادر برای توسعه مناطق ساحلی و بنادر کوچک از محل درآمد بنادر بزرگ استفاده می‌کند؛ توجه به بنادر کوچک در کنار توجه به معیشت، کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی ساکنین این مناطق  در سواحل خلیج‌فارس از الزامات سازمان بنادر در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود است.

خلیج‌فارس و دریای عمان محور توسعه اقتصاد پایدار است

 آرامی در پاسخ به این سوال که در چه حوزه‌هایی نیازمند توسعه زیرساخت هستیم، گفت: خلیج‌فارس و دریای عمان محور توسعه اقتصاد پایدار است به همین منظور توسعه مسیرهای ارتباطی در منطقه چه به‌صورت جاده‌ای، ریلی یا هوایی از مهم‌ترین موارد برای افزایش بهره‌وری از این مناطق به‌حساب می‌آید.

۳۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری دریایی خلیج‌فارس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره با اینکه یکی از اقدامات سازمان در راستای توسعه و رونق حمل‌ونقل دریایی، تمرکز بر ساحل‌نشینان و بومیان این مناطق است، افزود: باوجود عدم توجیه اقتصادی در بسیاری از موارد و با توجه به اهمیت موضوع مسئولیت‌های اجتماعی برای سازمان بنادر، تسهیلات متعددی در اختیار افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه توسعه حمل‌ونقل دریایی و گردشگری قرارگرفته است؛ در سال‌های اخیر در حدود ۳۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات توسط سازمان بنادر برای بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های متعدد، ارائه‌شده است.

استانداردسازی ۸۰ شناور توسط سازمان بنادر در خلیج‌فارس

وی با اشاره به حذف شناورهای غیراستاندارد از ناوگان دریایی، خاطرنشان کرد: از ۵۸ شناور مسافری فعال در خلیج‌فارس، ۲۷ شناور از محل بودجه تعیین‌شده توسط سازمان بنادر تسهیلات دریافت کرده‌اند؛ در حدود ۸۰ شناور خدماتی برای تجهیز و استانداردسازی از سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات دریافت کرده‌اند؛ این تسهیلات باعث رونق صنعت دریایی در سواحل نیز شده است؛ کارخانه و شرکت‌های کشتی‌سازی کوچک و بزرگ در سواحل و بنادر خلیج‌فارس با بهره‌گیری از تسهیلات ارائه‌شده، کسب‌وکار خود را ارتقا داده‌اند.

ارائه ۲۵۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی در سال ۹۷

آرامی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، سازمان بنادر در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی ارائه کرده است. در دو سال گذشته، سازمان بنادر در حدود ۲۰ پست اسکله گردشگری در سواحل خلیج‌فارس بااعتبار پنج میلیارد تومان ایجاد کرده است. ساخت و بهره‌برداری از ۱۳ فروند اسکله شناور گردشگری نیز در سال ۹۸ در سواحل خلیج‌فارس و جزایر در دستور کار سازمان قرار دارد.

احداث ۴۹ موج‌شکن چندمنظوره در مناطق ساحلی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر در ارتباط با طرح احداث موج‌شکن‌های چندمنظوره در خلیج‌فارس اعلام کرد: بخش اصلی فعالیت‌های سازمان بنادر متوجه بنادر بزرگ تجاری کشور است. در سال‌های اخیر سازمان بنادر ۴۹ موج‌شکن چندمنظوره را در مناطق ساحلی با هزینه‌ای در حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال احداث کرده است. 

مجموع طول این موج‌شکن‌ها ۴۷ کیلومتر بوده و مورد بهره‌برداری مردم محلی در مناطق مختلف قرارگرفته است. در حدود ۳۰ بندر کوچک نیز در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان قرار دارد که سازمان بنادر به‌عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود در حال ارائه خدمات و تسهیلات به آن‌ها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.