| کد خبر: 186712 |

انتقاد هاشمی از عدم واگذاری ظرفیت‌های قانونی شوراها

هاشمی گفت: با عدم واگذاری ظرفیت‌های قانونی شوراها به آن‌ها نمی‌توانیم آنطور که لازم است در عملکرد شهرداری‌ها نظارت کنیم.

تین نیوز

هاشمی گفت: با عدم واگذاری ظرفیت‌های قانونی شوراها به آن‌ها نمی‌توانیم آنطور که لازم است در عملکرد شهرداری‌ها نظارت کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز صد و سی و هفتمین جلسه این شورا با اشاره به روز شورا‌ها اظهار کرد: ۷ فصل از قانون اساسی به موضوع شورا‌ها که نمونه‌ای از مردم سالاری دینی است اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید؛ وعده هاشمی به افشاگری در مورد مسائل مترووی با بیان اینکه آیت الله طالقانی حامی اصلی شورا‌ها بود و در آخرین خطبه‌های نماز جمعه بیاناتی در حمایت از شورا‌ها اظهار کرد، گفت: همچنین آیت الله هاشمی با ارائه لایحه‌های مختلفی در دولت سازندگی نسبت به فعالیت شورا‌ها اقدام کرد.

هاشمی تصریح کرد: در حدود ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد ۲۰ سال طول کشید تا لایحه شورا‌ها تصویب و قانون آن اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ سال از فعالیت اولین شورا می‌گذرد، بیان کرد: متاسفانه ظرفیت‌های قانونی شورا‌ها به آن‌ها داده نشده و نمی‌توانیم آنطور که لازم است در عملکرد شهرداری‌ها و سایر ارگان‌هایی که در شهر فعال هستند نظارت کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان از ۳ قوه اصلی کشور درخواست کرد تا به جایگاه واقعی شورا‌ها توجه کنند.

هاشمی در پایان با اشاره به سفری که به همراه الویری و فراهانی به مناطق سیل زد داشت، اظهار کرد: مردم در آنجا از کمک‌های شهرداری تهران قدردانی می‌کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.