| کد خبر: 186707 |

ارسال طرح جامع شهر اراک برای وزارت راه و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از ارسال طرح جامع کلان شهراراک پس از سال‌ها بلاتکلیفی برای طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مورخه ۹۸/۲/۷ به وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از ارسال طرح جامع کلان شهراراک پس از سال‌ها بلاتکلیفی برای طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مورخه ۹۸/۲/۷ به وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، احمد مرزبان  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عقد قرارداد طرح جامع شهر اراک 16 خرداد ماه سال 91 توسط این اداره کل انجام شده پس از بارها بررسی در جلسات گروه‌های کارشناسی و کارگروه‌های مربوطه، سرانجام در تاریخ 25 اسفند ماه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مطرح و به تصویب رسید.

وی افزود: از آنجایی که روال تصویب این طرح بسیار طولانی‌تر از حد معمول شده بود و حجم مطالعات و نقشه‌های آن  به بیش از هزار صفحه می‌رسد، لذا جمع‌بندی نهایی اسناد و مدارک مربوطه و هماهنگ کردن آنها با تغییرات جمعیتی و ... خود به یکی از چالش‌های اصلی طرح تبدیل شده بود که با پیگیری شبانه‌روزی در اداره کل و برگزاری بیش از 6 جلسه با سایر دستگاه‌های مرتبط پس از اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه  و بیش از 15 جلسه هم اندیشی و هماهنگی و تکمیلی در اداره کل آماده ارسال به وزارت متبوع شد.

مدیرکل ره و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به قول مساعدی که این اداره کل در حضور مسوولین استان و شهروندان مبنی بر تعیین تکلیف موضوع تا پایان اردیبهشت ماه داده‌اند، بزودی با تصویب این طرح که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی‌های عمومی شهری خطوط کلی ارتباطی و... و سطح لازم برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی بر اساس شاخص‌های توسعه پایدار تهیه و تنظیم شده شهر اراک را به فضایی مناسب و در خور نام مرکز استان و در شان شهروندان فرهیخته آن تبدیل کند.

مرزبان افزود: بدیهی است تصویب طرح جامع همانگونه که از نام  آن پیداست پایان راه نبوده و تازه آغاز راهی در راستای توسعه روز افزون شهری با همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری خواهد بود و این اداره کل در اسرع وقت تهیه طرح تفصیلی را در چارچوب مصوب خود آغاز خواهد کرد و مسلم می‌داند نتیجه بخش بودن تمام طرح‌ها در پرتو همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و مردم شریف امکانپذیر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.