| کد خبر: 186643 |

◄ دست رد به سینه واگن‌های مسافری

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد که با تخصیص ۳۰ میلیون یورو ارز دولتی برای واگن‌های مسافری موافقت نشده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد که با تخصیص ۳۰ میلیون یورو ارز دولتی برای واگن‌های مسافری موافقت نشده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد که با درخواست تخصیص ۳۰ میلیون یورو ارز دولتی به واگن‌های مسافری موافقت نشده و قرار بر این است که این ارز بر مبنای ارز نیمایی محاسبه شود.

وی ادامه داد: پیش از این یک بار در سال گذشته و در دوره وزارت عباس آخوندی-وزیر سابق راه و شهرسازی- اعلام شده بود که تمامی شقوق حمل و نقل مشمول ارز نیمایی هستند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان این‌که قرار بود حوزه ریلی در این زمینه از سایر شقوق حمل و نقل مجزا شود، گفت: قرار بر این بود بخش ریلی به جای ارز نیمایی مشمول ارز دولتی شود اما این اتفاق رخ نداد و اخیراً به ما اعلام شده است که ارز تخصیص یافته به حوزه ریلی نیز بر مبنای ارز نیمایی محاسبه خواهد شد.

دی ماه سال گذشته بود که فروش بلیت قطارهای پرسرعت به دلیل مشکلات مالی مربوط به فعالیت این قطارها با توقف یک هفته‌ای روبه‌رو شد و ۱۸ دی ماه بود که محمد رجبی]مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، در گفت و گویی  اعلام کرد جهت فعالیت قطارهای پرسرعت (ترن ست‌ها) به ۳۰ میلیون یورویی ارز با نرخ دولتی نیاز است.

رجبی همان زمان تاکید کرد که در صورت فعالیت مجدد ترن ست‌ها باید حدود ۳۰ میلیون یورو ارز دولتی که به کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد مدنظر قرار گیرد و در حالی که در دهه ۸۰ به رجا یارانه تعلق می‌گرفت، اما متأسفانه از سال ۱۳۸۸ به بعد یارانه رجا قطع شده است و طی ۹ سال اخیر هیچ پولی به این شرکت تخصیص نیافته است.

پس از آن نیز سید حسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد که درخواست ۳۰ میلیون یورویی با ارز دولتی برای واگن‌های مسافری که به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.

معاون مسافری راه‌آهن خاطرنشان کرده بود که اگر با درخواست ۳۰ میلیون یورویی برای واگن‌های مسافری با ارز ۴۲۰۰ تومانی موافقت شود این میزان ارز در اختیار شرکت‌های حمل و نقل مسافری قرار می‌گیرد و در تأمین قطعات با کمترین مشکل مواجه خواهیم بود چراکه در مجموع برخی از قطعات قطارهای مسافری از خارج از کشور وارد می‌شود و با توجه به تلاطم‌های ارزی هزینه‌های مربوط به این واگن‌ها چند برابر شد و از سوی دیگر امکان تأمین به سرعت و در زمان مناسب فراهم نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. همانطور که رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اعتراف کردند توزیع ارز 4 تومانی به هدف نرسید و جز فساد و رانت ببار نیاورد.چیزی که در همان ابتدا به سیاست گذار تذکر داده شد اما سرش را در برف کرد و گوش نداد. نمیدانم چرا ریلی ها همچنان بر ارز ارزان اصرا ر میکنند؟ آیا میتوانند مسئولیت عواقب نامطلوب این ارز نا سالم و خطر ناک را بپذیرند؟