| کد خبر: 186188 |

تراموا به کرمان می‌رسد

تراموا یا قطار سبک شهری این روزها به عنوان یکی از مدهای حمل و نقلی که می‌تواند کارکرد مناسبی در ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد مطرح شده و براساس همین نگرش قرار است تراموا در یکی ازشهرهای کشور به صورت پایلوت اجرایی شود. همچنین پیشنهاد راه‌اندازی این طرح در تهران نیز داده شده است، که در همین راستا شهردار کرمان نیز به دنبال راه‌اندازی تراموا در این شهر است.

تین نیوز

تراموا یا قطار سبک شهری این روزها به عنوان یکی از مدهای حمل و نقلی که می‌تواند کارکرد مناسبی در ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد مطرح شده و براساس همین نگرش قرار است تراموا در یکی ازشهرهای کشور به صورت پایلوت اجرایی شود. همچنین پیشنهاد راه‌اندازی این طرح در تهران نیز داده شده است، که در همین راستا شهردار کرمان نیز به دنبال راه‌اندازی تراموا در این شهر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مهران عالم‌زاده شهردار کرمان پیرامون مطالعات صورت گرفته درباره اجرای خط تراموا در کرمان گفت: مطالعات امکان‌سنجی خط ترموا در کرمان باید انجام شود اما از لحاظ هزینه‌ای ترموا به‌صرفه‌تر از راه‌اندازی خطوط مترو در کرمان است.

وی بیان کرد: در مطالعات طرح توسعه حمل و نقل کرمان راه‌اندازی خطوط ترموا پیشنهاد شده ضمن آنکه باید مدنظر داشت مزایای ترموا از جمله در حمل نقل پاک، ایمنی و در بالاتر بودن سرعت حمل و نقل؛ از خطوط BRT (سامانه اتوبوس تندور) در کرمان بیشتر است.

شهردار کرمان با بیان این مطلب که مطالعات خطوط BRT و ترموا در حال انجام است، اظهار کرد: هر زمان که مطالعات جامع حمل و نقل در این زمینه انجام شود، با توجه به مطالعات و براساس مزیت‌ها یکی از حمل و نقل‌های BRT یا ترموا در کرمان اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش، پیش از این شهردار کرمان درباره اجرای پروژه BRT یا تراموا در کرمان در دیدار اعضای شورای شهر با استاندار کرمان گفته بود: تیمی از تهران برای بحث اجرای خطوط تراموا به کرمان سفر خواهند کرد که در این زمینه نیز بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که می توان با 120 میلیارد تومان از فرودگاه تا میدان شهداء خط تراموا اجرا کرد.

با وجود اینکه ممکن است هزینه احداث تراموا از احداث خطوط اتوبوس و برقی کردن آنها بیشتر باشد اما تراموا زیبایی شهر را دوچندان کرده و در شهرهایی که توریست پذیر است نیز می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری مورد استفاد قرار گیرد؛ ضمن اینکه استفاده از تراموا باعث کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

از طرفی عمر مفید BRT  بین ۷تا ۱۰ سال بوده درحالی که عمر مفید تراموا بالای ۳۰ سال است. همچنین هر رام تراموا می‌تواند حداقل ۳۰۰ نفر را جابه‌جا کند که در مقایسه با اتوبوس تعداد بالایی است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت تراموا به عنوان مد حمل و نقلی مزایای بسیاری دارد و در بلند مدت نیز آثار مثبتی بر افزایش کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت زیست مردم  خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.