| کد خبر: 186187 |

ملخ‌ها در راه کیش

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به قرار داشتن جزیره در مسیر هجوم ملخ ها از کشور عربستان گفت: بخش های متولی برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی آماده هستند.

تین نیوز

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به قرار داشتن جزیره در مسیر هجوم ملخ ها از کشور عربستان گفت: بخش های متولی برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ های صحرایی آماده هستند.

به گزارش تین‌نیوز نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، علی مقدس زاده روز شنبه افزود: در جزیره کیش محصولات زراعی کشت نمی شود و جزیره تا حدودی از این خسارت ها در امان است.

وی ادامه داد: ملخ های مهاجم در صورت رسیدن به کیش، فقط ممکن است از برگ های برخی گونه های درخت و درختچه جزیره تغذیه کنند.

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: ملخ ها آزاری برای انسان ندارند و در صورت وقوع چنین رویدادی در کیش، تنها ممکن است از نظر روحی و روانی ساکنان و گردشگران را آزار دهند.

مقدس زاده از گردشگران و کیشوندان خواست: چنانچه با چنین رویدادی روبرو شدند، آرامش و صبوری خود را حفظ کنند.

وی یادآور شد: سال 75 نیز به مدت یک هفته جزیره کیش شاهد هجوم ملخ ها بود. به گفته مقدس زاده، در صورت ورود ملخ ها به جزیره کیش، مبارزه شیمیایی جهت جلوگیری از جفتگیری و تخم ریزی آنها در این منطقه انجام خواهد شد.

از اسفندماه سال گذشته تاکنون، در سطح 19هزار هکتار از زمین‌های استان هرمزگان با دسته‌های میلیونی ملخ بالدار صحرایی مهاجم مبارزه شده است.

با پیوستن مجدد ناوگان هوایی، عملیات سم‌پاشی علیه این آفت بسیار خطرناک و ویران کننده با استفاده از دو فروند هواپیمای مخصوص از زمین و هوا زیر نظر ستاد مبارزه با ملخ هرمزگان در حال انجام است.

حدود 300 نفر کارشناس و نیروی فنی آموزش دیده، در قالب گروه های ردیاب و مبارزه ،درحال مبارزه با دسته های ملخ بالدار صحرایی هستند تا از هجوم دسته های چند صد میلیونی آن به زمین‌های زراعی و باغی این استان و استان های همجوار جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.