| کد خبر: 186054 |

معاون سازمان راهداری کشور:

◄ سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا در کشور جابه‌جا می شود

سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا و بار توسط ۴۲۰ هزار دستگاه ناوگان تجاری در کشور جابجا می‌شود.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سالانه ۶۰۰ میلیون تن کالا و بار توسط ۴۲۰ هزار دستگاه ناوگان تجاری در کشور جابجا می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمد تیموری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سالن هلال احمر، با اشاره به وجود شبکه حمل و نقل ریلی کامل و منسجم در مازندران اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد جابجایی حمل و نقل و مسافر توسط ۶۰۰ هزار مسافر در کشور انجام می‌شود.

وی شمار ناوگان تجاری فعال در کشور در بخش مسافر و کالا را ۴۲۰ هزار دستگاه بیان کرد و گفت: قریب ۶۰۰ میلیون تن کالا و بار سالانه در کشور و ۵۰۰ میلیون نفر مسافر در کشور جابجا می‌شود.

تیموری طول شبکه‌های کشور را ۲۱۷ هزار کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: هر اختلال کوچک می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور تحمیل کند و نگهداری این شمار راه‌ها و فعال بودن آن امری مهم است و سازمان حمل و نقل جاده‌ای در دو مقوله اساسی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به فعالیت می‌پردازد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نقش مهم راهداری در حوزه اقتصاد به اهمیت مازندران در حوزه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: راه‌های مازندران مختص کل کشور است و جاده هراز، فیروزکوه و کندوان دارای عملکرد ملی هستند و همه مردم از آن نفع می‌برند.

وی با تاکید بر نگاه ملی به راه‌های مازندران گفت: هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های مازندران شریانی و ۴۸۰ کیلومتر از راه‌های آن تحت استاندارد راه‌های ترانزیتی است بنابراین توجه ملی به آن ضروری است و انسداد آن سبب آسیب رسانی به کشور می‌شود.

در این مراسم از تلاش‌های احمد آفرین محمدزاده مدیرکل قبلی راهداری مازندران تقدیر وعباسعلی نجفی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.