| کد خبر: 186001 |

حرکت قطار‌های شاهراه ریلی ایران بر ریل توسعه و پیشرفت

استان یزد با دارا بودن هزار کیلومتر خطوط ریلی، رتبه نخست حمل بار را در کشور دارد.

تین نیوز

استان یزد با دارا بودن هزار کیلومتر خطوط ریلی، رتبه نخست حمل بار را در کشور دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه سفر کردن یکی از گزینه‌هایی است که برای فرار از روزمرگی‌ها، کسب تجربه‌ای شیرین و ثبت لحظاتی بیاد ماندنی  در دفتر خاطرات، پیش روی ماست. برای این کار کافی است دست خانواده و یا دوستانتان را بگیرید، چمدانتان را ببندید و به نزدیک‌ترین دفتر تهیه بلیت هواپیما، اتوبوس و یا قطار مراجعه کنید.

شاید وسیله نقلیه انتخابی شما برای سفر قطار باشد چراکه این وسیله نقلیه در چندین دهه‌ی اخیر به علت ایجاد حس امنیت و اطمینان در بین شهروندان، به عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه بین مردم به شمار می‌آید.

جابه جایی بیش از چهار میلیون مسافر از طریق راه آهن یزد (راه آهن یزد، پرترافیک‌ترین منطقه ریلی کشور)

سیدمصطفی داوودی مدیرکل راه آهن یزد  گفت: در سال گذشته بیش از چهار میلیون مسافر از طریق راه آهن یزد جابه جا شده اند که از این تعداد یک میلیون نفر از آن‌ها مبداء یا مقصدشان یزد بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد هشت درصدی داشته است.

داوودی با بیان این‌که راه آهن یزد رتبه پنجم جابه جایی مسافر را به خود اختصاص داده است افزود: راه آهن استان یزد به علت انطباق بر مرکز جغرافیایی کشور، پرترافیک‌ترین منطقه ریلی کشور است بطوریکه در هر شبانه روز ۱۲۰ رام قطار در شبکه ریلی استان تردد می‌کنند که از این تعداد، ۳۰ رام آن مربوط به حمل و نقل مسافر است.

مدیرکل راه آهن یزد با بیان این‌که درصدد به صفر رساندن تاخیر از مبداء در ایستگاه یزد هستیم ادامه داد: در حال حاضر تاخیر در قطار‌ها از مبدا یزد به طور میانگین به کمتر از پنج دقیقه رسیده است.

وی اظهار داشت: استان یزد با دارا بودن حدود هزار کیلومتر خطوط ریلی که در واقع این میزان؛ تنها هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور است بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی وبهره وری این بخش به نسبت سایر نواحی را دارد.

داوودی با بیان این‌که در حال حاضر رویکرد اصلی ما تقویت خدمات دهی به مسافران است ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء خدمت رسانی به مسافران، طی نظرسنجی‌ها از دیدگاه مردم رضایت ۸۰ درصدی را کسب نموده ایم.

رتبه نخست یزد در حمل ریلی بارکشور

علیرضا سامعی معاونت فنی و زیربنایی اداره‌کل  راه آهن یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: استان یزد یک استان صنعتی با بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تنوع معدنی فراوان هستیم بنابراین برای حضور فعال و گردش چرخ اقتصاد کشور تعامل این بخش، با ناوگان ریلی منطقه نقش موثری جهت شکوفایی این پتانسیل و ظرفیت‌های استان خواهد داشت.

سامعی افزود:در ۱۰ ماهه سال گذشته حدود ۱۹ میلیون و ۸۳ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها در این اداره کل تخلیه  بارگیری شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هفت درصد رشد داشته است.

حرکت قطار‌های شاهراه ریلی ایران برریل توسعه و پیشرفت

معاونت فنی و زیربنایی اداره‌کل  راه‌آهن یزد ادامه داد: در این مدت ۱۴ میلیون و ۹۵۶ هزار تن موادمعدنی، کنستانتره و گندله از مبادی سنگ‌آهن مرکزی ایران، گندله‌سازی اردکان ومعدن چادرملو توسط ۱۹۴ هزارو ۱۶۶ واگن به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان وقسمتی نیز جهت صادرات به بندر عباس بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، ۸.۸۴ درصد رشد داشته است.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.