| کد خبر: 185984 |

◄ پیش‌بینی فائو از کمبود مواد غذایی درپی حجوم ملخ‌ها به ایران

با هجوم گسترده ملخ‌های صحرایی به 6 استان جنوب کشور، سازمان خواروبار جهانی، فائو نسبت به تحدید امنیت غذایی در کشورمان هشدار داد.

تین نیوز

با هجوم گسترده ملخ‌های صحرایی به 6 استان جنوب کشور، سازمان خواروبار جهانی، فائو نسبت به تحدید امنیت غذایی در کشورمان هشدار داد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، فائو در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: براساس کنترل‌های شدیدی که در سطح بیش از ۸۰ هزار هکتار انجام‌شده ملخ‌های صحرایی در دو طرف دریای سرخ درحال ازدیاد هستند. علاوه‌بر این دومین نسل در برخی سواحل سودان و عربستان درحال زیادشدن است و به‌تدریج گروه‌ها و گله‌های بزرگ‌تری را شکل می‌دهند.

برخی از این گروه‌ها به سمت عربستان حرکت کرده و در ماه مارس تخم‌گذاری کردند، در جنوب غرب آسیا گروه‌های بزرگ‌تر و تعدادی گله‌ها در سواحل جنوب ایران هستند و پایان مارس آنجا از تخم بیرون آمدند.

گروه‌های بزرگ‌تری حداقل یک گله در منطقه الجاسم در جنوب غرب پاکستان در اواسط مارس دیده‌شده که آنجا تخم‌گذاری کرده‌اند. عملیات کنترلی در هر دو کشور با شدت بیشتری انجام می‌شود.

براساس گزارش فائو در طی ماه آوریل تعداد ملخ‌ها در دو طرف دریای سرخ کاهش می‌یابد؛ اما جمعیت آن‌ها در داخل عربستان و همچنین جنوب ایران و جنوب غرب پاکستان افزایش زیادی خواهد یافت که برخی از آنها درنهایت گله‌های بزرگ‌تر یا چند گله کوچک‌تر را تا آخر ماه «می» تشکیل خواهند داد. گله‌های بزرگ‌تر ممکن است در دره نیل در شمال سودان نیز ظاهر شود.

فائو هشدار داده که همه کشورها باید نسبت به مراقبت‌های لازم در برابر ملخ‌های صحرایی هرجایی که لازم باشد اقدام جدی به عمل‌آورند.

فائو سوم آوریل یعنی ۱۳ روز پیش درباره ملخ‌های صحرائی آخرین هشدارها را داده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.