| کد خبر: 185971 |

بازگشایی محورهای خراسان جنوبی

تمامی محورهای خراسان جنوبی بازگشایی شد.

تین نیوز

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی در حوزه استان خراسان جنوبی که در اثر سیلاب اخیر مسدود شده بود، با تلاش شبانه روزی راهداران بازگشایی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، جعفر شهامت افزود: در تمامی محورهای شریانی، اصلی و روستایی خراسان جنوبی ایمن سازی اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ترمیم اولیه راه ها حداکثر تا 10 روز آینده به انجام می رسد گفت: با فروکش کردن سیلاب ها محور عشق آباد - بردسکن هم از ظهر امروز در حوزه خراسان جنوبی قابل تردد خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به باز بودن محورها در حوزه خراسان جنوبی از امروز، رانندگان تا زمان بازسازی کامل مسیرها به محدودیت سرعت و تابلوهای نصب شده در محل آبنماها و پل ها و سیل بردگی توجه کنند.

وی با بیان اینکه برخی محورها از جمله راور و بردسکن در استان های همجوار قابلیت تردد ندارد گفت: رانندگان قبل از تردد در محور منتهی به استان کرمان از مسیر راور و بردسکن در خراسان رضوی، از باز بودن مسیر در استان های همجوار از طریق سامانه 141 مرکز مدیریت راه ها اطمینان حاصل کنند.

شهامت افزود: تعدادی از محورهای خاکی عشایری که خارج از حوزه وظایف راهداری است در استان دچار تخریب شده که همزمان با ترمیم راه ها و در هماهنگی با اولویت های مشخص شده توسط مدیریت بحران شهرستان ها نسبت به بازگشایی آنها در روزهای آتی اقدام می شود.

وی همچنین به ارزیابی خسارت های ناشی از سیل اشاره کرد و گفت: تیم ارزیابی خسارت از 2 روز گذشته با هماهنگی مدیریت بحران استانداری کار خود را آغاز کرده و حداکثر تا 48 ساعت آینده برآورد دقیق تری از حجم خسارت ها و عملیات مورد نیاز به تفکیک راه های شریانی، اصلی و فرعی تهیه می شود.

وی اضافه کرد: در ارزیابی های اولیه ترمیم 10 دستگاه پل و حدود یکصد دستگاه آبنما در کنار اقدامات مورد نیاز برای روکش راه ها احصا شده که بازسازی مقاطع آسیب دیده طبق برنامه ریزی انجام می شود.

شهامت با اشاره به برقراری بیش از 61 هزار تماس با سامانه 141 در مدت اخیر گفت: این موضوع نشان دهنده ارتباط موثر مرکز مدیریت راه ها با کاربران راه ها است.

وی ضمن تقدیر از همکاری مردم با دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی درست رسانه ها یادآور شد: این عوامل در بارندگی های اخیر که بی سابقه نیز بوده به کنترل خسارت انسانی کمک شایانی کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از آماده باش 44 دستگاه ماشین آلات پیمانکاران بخش خصوصی به عنوان بحران یار در سیل اخیر خبر داد و گفت: 210 دستگاه ماشین آلات راهداری و 340 نفر راهدار در طول راه ها در قالب 52 تیم عملیاتی در کنار ناظران ستادی حوزه راهداری خدمت ارایه کردند.

سامانه بارشی از اوایل هفته جاری تا روز گذشته (سه شنبه) در خراسان جنوبی فعال بود و فعالیت آن روزهای یکشنبه و دوشنبه در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خسارات مالی نیز بر جا گذاشت.

بارندگی اخیر استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

سیلاب در خراسان جنوبی با تدابیر پیشگیرانه، اقدام به موقع مسئولان و همراهی مردم مهار شد و تلفات جانی نداشت.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.