| کد خبر: 185955 |

پلیس برای اجرای طرح زوج‌وفر منتظر پاسخ شهرداری است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس برای اجرای طرح ترافیک زوج و فرد در انتظار پاسخ شهرداری است و به این نهاد یادآوری می کنیم که برای این کار عجله داشته باشد هرچند که این طرح نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته است.

تین نیوز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس برای اجرای طرح ترافیک زوج و فرد در انتظار پاسخ شهرداری است و به این نهاد یادآوری می کنیم که برای این کار عجله داشته باشد هرچند که این طرح نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح رعد 24 و بازداشت سارقان شهر تهران افزود: پیشنهاد پلیس برای طرح ترافیکی زوج و فرد به شهرداری این است که به منظور بهبود وضعیت هوای شهر و ترافیک در محدوده مرکزی پایتخت خودروهای شخصی بتوانند طی یک فصل 20 روز در نقاط مختلف محدوده طرح تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: به عقیده پلیس هر شخصی که تخلفی در حوزه راهنمایی و رانندگی انجام می‌دهد برای آن باید یکبار جریمه شود و جز جریمه‌های راهور، پولی در اختیار پلیس قرار نمی‌گیرد.

پلمپ 309 مخفیگاه مجرمان

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین گفت: طرح رعد 24 از هفته جاری شروع شده است و در مجموع 309 حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد که در این زمینه 309 مخفیگاه مجرمان و افرادی که تخلفات و جرائم دارند شناسایی و پلمپ شد.

رحیمی گفت: 665 مالخر، زورگیر، سارق منزل و خودرو دستگیر و از این تعداد 353 نفر دارای سابقه زندان و 312 نفر برای اولین بار توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

به گفته وی 761 پرونده برای این افراد تشکیل و 147 هزار و 519 عدد اموال مسروقه نیز از آنان کشف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینک ١٧٠ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در رعد 24 شناسایی شد اظهارداشت: 87 درصد از اموال به سرقت رفته از منازل و مغازه ها توسط پلیس کشف شد که ارزش تقریبی آنها بالغ بر 6 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: پنج قبضه سلاح گرم از مجرمان کشف شده است که چهار قبضه شکاری و یک قبضه جنگی بود و 49 قبضه انواع سلاح سرد نیز در این طرح به دست آمد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این مرحله از طرح در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در مجموع 50 نفر دستگیر و ١46 هزار انواع کالای قاچاق به دست آمد که در یک مورد از آن پنج هزارکیلوگرم مواد تاریخ مصرف آماده ارائه به بازار کشف و 20 باند نیز منهدم شد.

کاهش 27 درصدی جرایم در 2 سال

رحیمی گفت: 37 درصد از سرقت‌های کل کشور در تهران رخ می داد که در طول دو سال گذشته با انجام طرح های متعدد پلیس میزان این جرائم 23 تا 27 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سال 98 پاکسازی پایتخت از معتادان متجاهر در اولویت پلیس قرار دارد که بالغ بر 60 تا 70 درصد از آنان در بحث‌های زورگیری، سرقت های به عنف و سایر جرائم نیز دخالت دارند.

فرمانده انتظامی پلیس پایتخت بیان کرد: تاکنون در محله های شوش، مولوی و هرندی 92 باب منزل پلاک قرمز(عرضه کننده مواد) پلمپ شده است که بعد از گذشت 80 روز مردم در کمال آرامش در این محله ها زندگی می کنند.

ادامه برخورد جدی با دلالان

رحیمی همچنین گفت: سال گذشته برخورد جدی با دلالان ارز در خیابان‌های منوچهری، پاساژ افشار، چهار راه استانبول و خیابان فردوسی به مرحله اجرا درآمد و مردم بدانند این طرح با جدیت در سال 98 دنبال خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: صرافی‌های غیرمجاز به طور ویژه تحت کنترل پلیس قرار خواهند گرفت و در صورت انجام هر تخلف باید بدانند که پلمپ می شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص هنجارشکنان نیز گفت: کسانی که بدون حجاب وارد اماکن عمومی می شوند حقوق دیگر شهروندان را ضایع می‌کنند و پلیس موظف است با هنجارشکنان یا افرادی که دنبال ترویج سبک زندگی غربی هستند برخورد کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.