| کد خبر: 185947 |

فرمانده پایگاه دریایی منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه:

مقابله جدی با صید ترال

۴۰ فروند شناور به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

تین نیوز

فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ۴۰ فروند شناور از شهرستان دیّربه مناطق سیل‌زده اعزام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، بهرام امیرنژاد در نشست شورای اداری شهرستان دیر با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور، پویش مردمی خوبی در شهرستان دیر ایجاد شد و شاهد اعزام قایق‌های صیادی به همراه ناخداها از طریق حوضچه پایگاه دریایی انصارالحسین به مناطق سیل‌زده بودیم.

فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار داشت: بیش از ۴۰ فروند قایق صیادی به همراه ناخداهایشان از طریق پایگاه دریایی انصارالحسین به خوزستان اعزام شدند که در مجموع ۱۰۰ نیروی امدادی در این امر دخیل بودند.

وی بیان کرد: شهرستان دیر همان‌گونه که در دفاع مقدس خوش درخشیده، در صحنه‌های مختلف به ویژه در جریان سیل اخیر هم پای کار بوده و شاهد پویش مردمی و جلوه‌ای از ایثار در شهرستان دیر هستیم.

امیرنژاد تصریح کرد: شغل اکثر مردم شهرستان دیر صیادی است و مهمترین دغدغه آنان صید ترال بود که شناورهای غیربومی با حضور در شهرستان، زیستگاه محیطی منطقه مطاف را به خطر انداخته‌اند و سفره صیادان بومی را کوچک‌تر کرده‌اند که این موضوع به یک مسئله و دغدغه عمومی تبدیل شده بود.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته در شهرستان مسئولیت برخورد با صید ترال در منطقه به پایگاه دریایی انصار الحسین (ع) واگذار شد که در اولین اقدام شش فروند شناور صیادی غیرمجاز که صید ترال انجام می‌دادند به همراه ادوات آنها توقیف و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

فرمانده پایگاه دریایی انصارالحسین منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: خوشبختانه بعد از این اقدام به موقع، الان یک امنیت روانی خوبی در شهرستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بسیج عمومی خوبی برای مقابله با پدیده شوم صید ترال شکل گرفته است و سپاه مماشاتی با متخلفان نخواهد داشت و اگر دوباره این شناورها آزاد شوند قطعاً بار دیگر آنها را توقیف می‌کنیم، چون هم زیستگاه آبزیان و هم معیشت صیادان بومی را به خطر انداخته‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.