| کد خبر: 185946 |

اعطا در جمع خبرنگاران خبر داد:

تهیه طرح زمین‌های مزروعی در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران

سخنگوی شورای شهر تهران از تهیه طرحی به منظور نحوه اقدام در رابطه با زمین‌های مزروعی در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی شورای شهر تهران از تهیه طرحی به منظور نحوه اقدام در رابطه با زمین‌های مزروعی در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علی اعطا در حاشیه صد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز 3 موضوع در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت اظهار کرد: بخش اول بحث پرونده‌های تشخیص باغ بود؛ در شهرداری تهران اگر فردی برای دریافت پروانه ساخت و ساز مراجع کند باغ بودن یا نبودن ملک وی باید مورد بررسی قرارگیرد؛ اگر زمین باغ بود به موجب مصوبه لغو برج باغ اجازه ساخت و ساز در باغات براساس شیوه پیشین داده نمی‌شود.بر همین اساس پلاک‌ها در صحن شورای شهر مطرح و توسط اعضای شورای شهر بررسی می‌شود و در نهایت باغ بودن یا نبودن زمین‌ها مشخص می‌شود،تعدادی از همین پرونده‌ها در همین راستا امروز مطرح شد.

وی با اشاره به مبنای تشخیص باغ بودن یک ملک گفت: شورا برای این موضوع بر مبنای آیین نامه مصوب‌ شورای عالی استان‌ها و در نظر گرفتن 5 معیار عمل می‌کند؛ اگر ملک حداقل یکی از این 5 مشخصه را دارا باشد رای به باغ بودن ملک داده می‌شود.البته در مواردی درباره زمین‌های مزروعی ابهاماتی به وجود می‌آید و در صحن اختلاف نظرهایی وجود دارد، به همین دلیل همکاران ما در کمیسیون معماری و شهرسازی در حال تهیه طرحی هستند که براساس آن شهرداری موظف شود گردش کار روشنی را در رابطه چگونگی اقدام برای زمین‌های مزروعی ارائه کند.

اعطا با اشاره به دستور دیگری که در شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: تعدادی از پرونده‌های ارائه شده توسط کمیسیون نام‌گذاری شورا مورد دیگری بود که در صحن مطرح شد.  اصل کلی در بحث نام‌گذاری‌ها حفظ و تقویت هویت فرهنگی محلات است .

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در موارد ویژ‌ه‌ای که در رابطه با افراد شناخته شده تشخیص داده می‌شود شامل شهدای محله،اهالی فرهنگ و هنر، اساتید، نام‌اوران حوزه فرهنگی، علمی و اجتماعی کمیسیون نام‌گذاری بررسی‌های لازم را انجام و پیشنهادات خود را به صحن می‌آورد تا رای گیری شود.

اعطا اضافه کرد: در همین راستا مواردی امروز در دستور کار شورا بود که افرادی از حوزه فرهنگ و هنر، ادبیات معاصر، سینما و شهدا دفاع مقدس نامشان بر خیابان‌ها گذاشته شود.

وی با اشاره به سومین دستور کار شورای شهر تهران عنوان کرد: لایحه تامین منابع مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب شهر تهران موضوع دیگری بود که در دستور کار قرار گرفت. به موجب قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری مصوب در سال 77؛ شورای شهر در مقام تصویب و تایید لوایح در این راستا قرار دارد.

اعطا عنوان کرد: در همین راستا لایحه‌ای ارایه شده بود که منابع مالی مورد نیاز برای شبکه آب تامین شود و در صحن به تصویب برسد. از آنجایی که ما گزارشی از عملکرد یک و سال و نیم گذشته شرکت آب و فاضلاب استان تهران نداشتیم شورا این لایحه را مسکوت گذاشت تا گزارش اقدامات و میزان پیشرفت کار در صحن ارائه شود و پس از آن شورا وارد بررسی لایحه شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا در مقام نمایندگان مردم در این باره از شرکت آب و فاضلاب سوال دارد، گفت: پس از بررسی و بحث در نهایت شورا می‌تواند در این باره به جمع بندی برسد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.