| کد خبر: 185904 |

برگزاری تورهای دریایی از بندر لنگه به جزیره ابوموسی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به رونق چشمگیر گردشگری جزیره هرمز در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: جزیره هرمز در ایام نوروز 98 به مقصد جدید گردشگری استان هرمزگان در خلیج فارس تبدیل شده است.

تین نیوز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به رونق چشمگیر گردشگری جزیره هرمز در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: جزیره هرمز در ایام نوروز 98 به مقصد جدید گردشگری استان هرمزگان در خلیج فارس تبدیل شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، رضا برومند اظهار داشت: در نوروز امسال 592 هزار و 192 خودرو از بنادر استان هرمزگان به مقصد جزایز کیش و قشم  به صورت رفت و برگشت از طریق لندیگ کرافت ها تردد داشتند.

برومند ادامه داد: همچنین بر اساس آمار اخذ شده در ایام نوروز امسال، چهار میلیون و 750 هزار و 782 نفر مسافر از طریق لندیگرافت ها و شناور ها به صورت رفت و برگشت از طریق سفرهای دریایی تردد داشته اند.

به گفته وی، در مجموع ایام نوروز دو میلیون و 938 هزار نفر وارد استان هرمزگان شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: بر اساس آمار اخذ شده در نوروز امسال میزان مسافران ورودی در مقایسه با نوروز سال گذشته با 10 درصد افزایش همراه بوده است اما در بخش اقامت شبانه شاهد افزایش 25 درصدی در استان هرمزگان بوده ایم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان به همکاری دفاتر خدمات مسافرتی استان برای خدمات رسانی به گردشگرانی که به دلیل شرایط نامساعد دریا مدتی در اسکله شهید حقانی جهت انجام سفر دریایی معطل می شدند خبر داد و گفت: این دفاتر خدمات مسافرتی در مدت زمانی که سفر دریایی به تعویق افتاده بود برای گردشگران تور گردشگری در شهر بندر عباس را برگزار می کردند.

برومند به توزیع گردشگران نوروزی در تمام نقاط استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته به جز قشم و کیش، بیشترین میزان گردشگران ورودی به بندرعباس اختصاص داشت اما امسال با تبلیغات صورت گرفته موفق شدیم گردشگران را در تمام نقاط استان توزیع کنیم.

وی به قایق سواری و گشت دریایی با استفاده از لنج های تفریحی در بندرعباس طی ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در نوروز 98، بیش از 100 فروند شناور تفریحی در آب های ساحلی بندرعباس خدمات رسانی کردند که علاوه بر آنها در ایام نوروز مجوز موقت برای قایق های صیادی نیز صادر شده بود.

وی در ادامه به برگزاری سفرهای نوروزی به جزایر لارک، هنگام و هرمز نیز اشاره کرد و گفت: نوروز امسال گردشگری جزایر خلیج فارس به کیش و قشم محدود نبود و جزایر لارک، هنگام و هرمز نیز از رونق بسیار خوبی برخوردار بودند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به رونق چشمگیر گردشگری جزیره هرمز در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: جزیره هرمز در ایام نوروز 98 به مقصد جدید گردشگری استان هرمزگان در خلیج فارس تبدیل شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، تاکید کرد: در بعضی از روزها هشت هزار نفر گردشگر به این جزیره وارد می شد و با میزان ورود گردشگران به جزیره قشم برابری می کرد.

به گفته وی، بر اساس آمار اخذ شده به طور میانگین روزانه بین چهار تا پنج هزار نفر گردشگر به جزیره هرمز وارد می شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت ویژه جزیره هرمز در ایام نوروز، کمیته ویژه نوروزی جزیره هرمز تشکیل شده بود، عنوان کرد: برنامه ریزی های زیادی در راستای خدمات رسانی شایسته به مسافران ورودی به هرمزگان صورت گرفته بود که از آن جمله می توان به استقرار تیم های پزشکی، ایجاد کمپ های گردشگری، ساخت چشمه های سرویس بهداشتی در نقاط مختلف جزیره و برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی اشاره کرد.

وی همچنین به توسعه زیرساخت های گردشگری در قالب طرح توسعه جزیره هرمز نیز اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی سواحل، ایجاد پیاده رو و نیز ایجاد اسکله تفریحی از جمله اقداماتی است که در راستای طرح توسعه جزیره هرمز با استفاده از اعتبارات ملی انجام گرفته است.

برومند در ادامه به برگزاری تورهای دریایی از بندر لنگه به جزیره ابوموسی برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: نوروز امسال برای نخستین بار سفر دریایی به جزیره ابوموسی توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان برگزار شد که این امر در بخش توسعه توریسم دریایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت سواحل و دریا به عنوان مهمترین بخش توریسم استان هرمزگان، اذعان داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به هرمزگان در ایام نوروز جهت استفاده از تفریحات آبی و گشت های دریایی در طول نوار ساحلی استان و نیز جزایر خلیج فارس، کمیته ویژه گردشگری دریایی در هرمزگان تشکیل شده بود که بسیار موفق عمل کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.