| کد خبر: 185769 |

◄ آمریکا 737مکس را تا آخر مرداد زمین گیر کرد

با توجه به وعده مدیران بوئینگ برای رفع مشکلات مدل 737مکس تا ماه آگوست، گروه شرکت‌های هواپیمایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پرواز هواپیمای بوئینگ 737 مکس تا 19 آگوست (28 مردادماه) ممنوع شده است.

تین نیوز

با توجه به وعده مدیران بوئینگ برای رفع مشکلات مدل 737مکس تا ماه آگوست، گروه شرکت های هواپیمایی آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پرواز هواپیمای بوئینگ 737 مکس تا 19 آگوست (28 مردادماه) ممنوع شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دوگ پارکر و رابرت آیسام به کارمندان و مدیران شرکت بوئینگ وعده داده اند که نهایتاً تا ماه آگوست (مرداد) هواپیمای بوئینگ 737 مکس را به سطح تأیید گروه شرکت های هواپیمایی آمریکا خواهند رساند.

ممنوعیت پروازهای هواپیمای بوئینگ موجب لغو روزانه 115 پرواز شده است.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش داد که دستکم دو خلبان شرکت های هواپیمایی آمریکایی، نقص فنی مرتبط با سامانه خودکار نوع مکس هشت را که از جدیدترین مدل های بوئینگ 737 به شمار می رود، به مسئولان و سرپرستانشان اطلاع داده بودند.

سقوط هواپیماهای بوئینگ در اندونزی و اخیراً اتیوپی، این شرکت هواپیمایی را به فکر بازرسی مجدد امنیت آن کرده است و با توجه به شواهد موجود، هواپیمای اتیوپی قبل از سقوط دچار حریق شده است. در آخرین مورد، هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هواپیمایی اتیوپی صبح یکشنبه 18 اسفند با 157 سرنشین سقوط کرد که در این سانحه همگی سرنشینان جان خود را از دست دادند.

یکی از شاهدان محلی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که پیش از سقوط از عقب هواپیما دود مشاهده کرده اند و این موضوع، گمانه زنی درباره اشکال فنی سیستم هواپیما را بیشتر کرده است. با توجه به سقوط های مشابه احتمال آتش گرفتن بخشی از هواپیما پیش از سقوط دور ازنظر نیست.

در 22 فروردین 98 سناتور تد کروز رئیس هیأت ناظر بر امور هوانوردی سنای آمریکا، ضمن توصیه به زمین گیر شدن احتیاطی مدل 737 مکس، گفت که قصد برگزاری نشستی برای بررسی سقوط مرگبار دو فروند از این نوع هواپیما در چند ماه گذشته را دارد.

سناتور جمهوری خواه کروز که ریاست کمیته فرعی هوانوردی و فضا را برعهده دارد، افزود: عقل و احتیاط حکم می کند که ایالات متحده نیز همانند دیگر نهادها و سازمان های ناظر هوانوردی، به صورت موقت هواپیماهای 737 مکس را تا هنگام تأیید ایمنی آن و سرنشینانش توسط سازمان هوانوردی فدرال (اف ای ای)، زمین گیر کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.