| کد خبر: 185768 |

◄ اجرای مانور طرح اضطراری کامل در فرودگاه زابل

تمرین کامل طرح اضطراری با حضور تیم های عملیاتی اطفای حریق، امنیتی و گروه های امداد و نجات وارزیاب در محدوده باند پروازی فرودگاه زابل به مرحله اجرا درآمد.

تین نیوز

تمرین کامل طرح اضطراری با حضور تیم های عملیاتی اطفای حریق، امنیتی و گروه های امداد و نجات وارزیاب در محدوده باند پروازی فرودگاه زابل به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه های سیستان و بلوچستان، در این تمرین اضطراری که شنبه )24 فروردین) با حضور معاون فرماندار، مدیران اجرایی دستگاه های امدادی و ستاد مدیریت بحران فرمانداری در فرودگاه زابل برگزار شد، سانحه هوایی یک فروند هواپیمای BAE به منظور ارزیابی و بررسی تیم های عملیاتی امداد و نجات شبیه سازی شد.

در این مانور تیم های اطفای حریق و امداد و نجات فرودگاهی مستقر در باند پرواز با ورود به حلقه آتش برای اطفای حریق این سانحه هوایی وارد عمل شدند و گروه های امداد و نجات نیز به عنوان دومین تیم های حاضر در صحنه متشکل از امداد گران هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی به امداد رسانی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی پرداختند.

در این تمرین همچنین نیروهای امنیتی و حفاظتی یگان حفاظت هواپیمایی  و پلیس فرودگاه زابل با ایجاد حلقه های امنیتی و ایجاد پوشش حفاظتی در باند پرواز این فرودگاه توان عملیاتی خود را در این مانور ارزیابی و به نمایش گذاشتند.

سرعت عمل تیم های عمل کننده قابل قبول بود   

محمدمهدی سرگزی، فرمانده عملیات طرح مانور اضطراری فرودگاه زابل در حاشیه برگزاری این تمرین با بیان اینکه سرعت عمل تیم های شرکت کننده در این مانور قابل قبول بود، عنوان کرد: تمام جزییات و نحوه عملکرد تیم های شرکت کننده در این مانور از جمله سرعت عمل و نواقص موجود علاوه بر ارزیابی توسط کارشناسان دستگاه های مربوط مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار می گیرد.

سرگزی افزود: طرح مانور اضطراری به صورت سالانه در فرودگاه های کشور به مرحله اجرا گذاشته می شود که این تمرین در سال گذشته به صورت محدود و امسال به شکل گسترده و وسیع به مرحله اجرا درآمد.

رییس فرودگاه زابل هدف از اجرای این طرح را ایجاد هماهنگی و تعامل در بین نیروهای عمل کننده و افزایش توان نیروهای عملیاتی به منظور مقابله و مدیریت هر گونه سانحه هوایی احتمالی عنوان کرد و گفت: این اولین مانور اضطراری در سطح فرودگاه های اقماری استان بود که به طور وسیع  به اجرا درآمد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.