| کد خبر: 185762 |

اقدامات فرودگاه خرم‌آباد قبل و بعد از سیل

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: از زمان صدور اطلاعیه های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در خرم آباد نیروهای عملیاتی و واحدهای مختلف فرودگاه به حالت آماده باش درآمدند و توانستند با هماهنگی های لازم بحران سیل را با تلاش و همدلی پشت سر بگذارند.

تین نیوز

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: از زمان صدور اطلاعیه های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در خرم آباد نیروهای عملیاتی و واحدهای مختلف فرودگاه به حالت آماده باش درآمدند و توانستند با هماهنگی های لازم بحران سیل را با تلاش و همدلی پشت سر بگذارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، غلامرضا بنی صدر، مدیر فرودگاه خرم آباد با اعلام این خبر توضیح داد: پیش از وقوع سیل در گام نخست، عملیات تبیین پیش بینی های هواشناسی، فراخوان نیروهای عملیاتی و توجیه مسوولان حوزه های مختلف در خصوص اولویت بندی سطوح پروازی و دستگاه های کمک ناوبری و برق فرودگاه انجام شد. در ادامه واحدهای فرودگاهی به حالت آماده باش درآمدند و ارزیابی محیطی فرودگاه برای شناسایی ریسک های عملیاتی و غیر عملیاتی انجام شد.

بنی صدر افزود: بازدید از بالا آمدن کف مسیل ها بر اثر رسوبات، لایروبی مسیل ها و رهاسازی آب های تجمیع شده در کانال ها و جمع آوری پسماندهای سیلاب قبل، حفر کانال های انحرافی در اطراف ایستگاه های هوانوردی جهت انتقال سیلاب، تهیه 500 کیسه شن برای کنترل سیلاب، حفر کانال اضطراری انتقال آب به سمت رودخانه گلال در پشت ایستگاه ایمنی زمینی، بازدید از ماشین آلات فرودگاهی و نصب ادوات و تجهیزات و ایجاد مسیل های انحرافی برای تنظیم دبی آب های ورودی و رفع گرفتگی مسیل های انتقال آب از زیر باند پروازی دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه خرم آباد پیش از بحران بود.

وی در معرفی اقدامات فرودگاه در زمان بحران سیل گفت: با شروع سیل، مطابق با نمودار اطلاع رسانی شرایط اضطراری به ستاد مدیریت بحران لرستان و نیز مدیریت مرکزی ستاد بحران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اطلاع رسانی شد. بازدید میدانی و اولویت بندی خطرات شناسایی شده با هدایت ستاد مدیریت بحران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مسدودسازی بلوار ورودی فرودگاه جهت جلوگیری از به زیر آب رفتن پاسگاه پلیس و سپاه، خروج خودروهای آتش نشانی و نجات و انتقال به بالاترین نقطه ارتفاعی فرودگاه، تخلیه منازل سازمانی، قطع برق اصلی فرودگاه و تمام دستگاه های ناوبری از اقدامات انجام شده پس از اطلاع رسانی بود.

مدیر فرودگاه خرم آباد عنوان کرد: در ادامه برای جلوگیری از بروز خسارت به هواپیماهای پارک شده کیسه های شنی در ورودی تاکسی وی A قرار داده شد و نیز مسافران خودروی گرفتار در سیلاب که از جاده سراسری به فرودگاه آورده شده بود نجات یافتند. همچنین اطلاعیه هوانوردی بسته شدن باند و نیز سایر اطلاعیه های هوانوردی در خصوص دستگاه های کمک ناوبری و فرودگاهی صادر شد.

وی در خصوص اقدامات پس از سیل در فرودگاه خرم آباد گفت: جز در روز وقوع سیل (12 فروردین) هیچ پرواز برنامه ای در این فرودگاه باطل نشد و عملیات پاکسازی باند و سطوح پروازی با وجود اعلام آمادگی سپاه پاسداران برای اعزام نیرو جهت همکاری در بازگشایی، از صبح روز بعد از سیل با تلاش بی وقفه همکاران و به کارگیری تجهیزات فرودگاه آغاز و طی چند ساعت انجام و فرودگاه خرم آباد عملیاتی شد.

مدیر فرودگاه خرم آباد اظهارداشت: در ادامه برق فرودگاه نیز وصل و سامانه کمک ناوبری ILS نیز رفع عیب شد.

بنی صدر گفت: به محض عملیاتی شدن فرودگاه، عملیات امداد رسانی به سیل زدگان استان لرستان توسط بالگرد های هلال احمر، اورژانس و ارتش از طریق فرودگاه خرم آباد آغاز شد.

به گفته وی، این فرودگاه تاکنون بیش از 700 پرواز امدادرسان را از وقوع سیل پشتیبانی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.