| کد خبر: 185702 |

تردد دائم تریلی‌های حامل سنگ‌آهن

آسفالت برخی محورهای تربت حیدریه غیرقابل استفاده است‌.

تین نیوز

 تردد دائم تریلی‌های حامل سنگ آهن در برخی محورهای تربت حیدریه سبب از بین رفتن آسفالت این جاده‌ها و سخت شدن تردد برای ماشین‌های سواری شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، وضعیت جاده‌ها یکی از موضوعات اساسی برای حمل و نقل محسوب می‌شود اما با توجه به مشکلاتی که اخیرا برای پروژه‌های راه‌سازی به وجود آمده هنوز در برخی از موارد کم و کاست‌هایی دیده می‌شود.

این کم و کاست‌ها در مناطق کم برخوردار کرد بیشتری پیدا می‌کند و با آنکه خراسان رضوی از دسته استان‌هایی است که در این شاخص وضعیت مناسبی دارد اما همچنان برخی از گلایه‌های مردمی در این زمینه وجود دارد.

دو  مسیر رباط سنگ به سرهنگ به عنوان مسیرهای اصلی ارتباط دو شهر تربت حیدریه به نیشابور است که در این مسیر معادن سنگ نیز وجود دارد. در این جاده معادن سنگ زیادی وجود دارد و به همین علت رفت و آمد ماشین‌های سنگین از آن بسیار زیاد بوده و سبب از بین رفتن آسفالت شده که همین مسئله رفت و آمد را برای ساکنان و مسافران سخت کرده است.

همچنین جاده سرهنگ به گلبو؛ کم عرض و دارای مشکل است که در هنگام عبور کامیون امکان منحرف شدن خودروهای سواری و چپ شدن آنها وجود دارد و بارها اعتراضاتی در این زمینه صورت گرفته اما تا کنون برای رفع آنها اقدامی نشده است.

محمدرضا اخوان عبداللهیان؛ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در مورد وضعیت این جاده‌ها اظهار می‌کند: وظیفه اداره راه و شهرسازی ساخت جاده و تحویل آن به اداره راهداری است و ما محور سرهنگ به رباط سنگ را ساخته و به اداره راه‌داری تحویل داده‌ایم.

 وی ادامه می‌دهد: این اداره کل در راستای نگهداری راه‌ها باید اقداماتی را انجام دهد و به همین دلیل، اعتراضات مردم باید از این طریق پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تأکید می‌کند: اما در مورد محور سرهنگ به گلبو باید گفت که مطالعات آن هم اکنون انجام شده و در حال تکمیل برای وزارت راه و شهرسازی این مطالعات در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه برای آن کد پروژه باز می‌شود و در آن صورت می‌توان عملیات اجرایی آن را آغاز کرد در این حوزه ما باید منتظر تصمیم وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه باشیم.

افق روشنی برای جاده رباط سنگ به سرهنگ نیست

علی رستمی؛ فرماندار تربت حیدریه در مورد گلایه‌های مردم می‌گوید: حرف مردم صحت دارد و ما هم اکنون در محورهای رباط سنگ به سرهنگ و سرهنگ به گلبو به علت رفت و آمدهای زیاد تریلی‌های حامل سنگ آهن از خواف ترافیک داشته و مشکلاتی برای آنها وجود دارد.

وی ادامه می‌دهد: برای این جاده برنامه روکش آسفالت را در نظر گرفته‌ایم اما باید گفت که این نوع از روکش، چاره‌ساز مشکلات آن نیست بلکه این جاده نیاز به تعریض و زیرسازی دارد که متأسفانه هم اکنون امکان آن وجود ندارد؛ تمام اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهیم اما باید گفت که افق روشنی برای بهبود وضعیت این جاده‌ها وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.