| کد خبر: 185668 |

◄ ضرورت توجه ویژه به مهندسی ارزش در سیل اخیر

سیل ضرورت توجه ویژه به مهندسی ارزش را بیش از پیش اثبات کرد.

تین نیوز

مدیر کل استان آذربایجان غربی، بابیان اینکه از ابتدای دستور وزیر راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی اقدامات گسترده‌ای برای حل مشکلات جاده‌های استان لرستان داشته است، گفت: راهداری این استان 18 ماشین سبک و سنگین را توسط پنج کفی بخش خصوصی به محور دلفان اعزام کرده و این ماشین آلات در حال حاضر در این محورمشغول به فعالیت هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی،  ارسلان شکری ادامه داد : همراه این ماشین‌آلات 22 راهدار متخصص نیز شامل چند تیم ایمنی و تعمیر وارد دلفان شده‌اند.

شکری بابیان اینکه راهداری آذربایجان غربی تا زمان بازگشایی محورها در استان لرستان مستقر خواهند بود گفت: بازگشایی محورهای استان‌ها عزم ملی و جدی می‌خواهد که خوشبختانه راهداری‌های استان‌ها اقدامات فوری و جدی در این خصوص انجام داده‌اند.

ارسلان شکری افزود: در حال حاضر دبی سیل لرستان 126 میلی‌متر برآورد شده که این حجم از ورودی به این استان بی‌سابقه بود.

وی بابیان اینکه این سیل نشان داد باید توجه خاصی به علم مهندسی ارزش داشته باشیم، گفت: زمانی که مطالعات دقیقی در خصوص سازه‌ها و جاده‌ها انجام گیرد میزان آسیب‌ها رقم بسیار ناچیز خواهد شد که بر این اساس در استان آذربایجان غربی کمیته‌های بحران به‌صورت معمول برگزار می‌شود و ما بازدیدها روتینی از پل و سازه‌های جاده‌ای این استان داریم.

شکری بابیان اینکه باید سازه‌های راه‌ها موردمطالعه و آسیب‌شناسی مکرر شوند، گفت: مقاوم‌سازی یکی از اصول اصلی جاده‌ها است و غفلت از این مورد می تواند خسارت‌های متعددی را در طول سال ایجاد می‌کند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سلامت پل‌ها و مسیرهای 12 هزار کیلومتری استان به‌صورت مکرر موردمطالعه قرار می‌گیرد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.