| کد خبر: 185583 |

تمامی خطوط BRT در سال ۹۸ مجهز به سیستم اعلام صوت می‌شوند

در سال گذشته سیستم اعلام صوت را در خط ۵ که از علم و صنعت به پایانه بیهقی می‌رسد، راه‌اندازی کردیم. این خط به صورت پایلوت راه‌اندازی شد و در سال ۹۸ همه خطوط BRT را مجهز به سیستم گویا می‌کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار داشت: در سال گذشته سیستم اعلام صوت را در خط ۵ که از علم و صنعت به پایانه بیهقی می‌رسد، راه‌اندازی کردیم. این خط به صورت پایلوت راه‌اندازی شد و در سال ۹۸ همه خطوط BRT را مجهز به سیستم گویا می‌کنیم.

به گزارش ایلنا پیمان سنندجی، در خصوص اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در سال گذشته گفت: سال گذشته اقدامات زیادی در شرکت واحد صورت پذیرفت و علی‌رغم مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف وجود داشت، شرکت واحد سال خوبی را غیر از حوزه نوسازی ناوگان پشت سر گذاشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در حوزه کارکردی ما مرتب در موضوعاتی مثل تجمیع خطوط، راه‌اندازی خطوط جدید و مهندسی خطوط فعال بودیم و باتوجه به توسعه مترو در نقاط مختلف و نیازهای شهر، مرتب بحث مهندسی خطوط را در دستورکار داشتیم.

وی افزود: علی‌رغم فرسودگی بیش از حد اتوبوس‌هایمان و باتوجه به اینکه به هر حال این اتوبوس‌ها برای خدمت‌رسانی در سطح شهر باید سرحال می‌ماندند، شاید یک اقدام خیلی خوبی که انجام شد، بازسازی اتوبوس‌ها بود. ما در این حوزه در سال گذشته بسیار موفق بودیم؛ به طوری که درصد اتوبوس‌هایی که خراب می‌شدند و مشکلاتی را به وجود می‌آوردند، در کل ناوگان بیش از ۱۰ درصد نبود.

سنندجی با اشاره به اینکه اقدام خوب دیگری که شاید در نوع خود بی‌نظیر بود، مربوط به اخذ معاینه فنی بود، اظهار کرد: باتوجه به فرسودگی و مشکلات زیادی که اتوبوس‌های فرسوده و مخصوصا اتوبوس‌های دیزل فرسوده می‌توانند برای شهر به لحاظ آلودگی به وجود آورند، تقریبا می‌توان گفت ما در سال گذشته اتوبوسی که فاقد معاینه فنی باشد و در سطح شهر تردد کند نداشتیم. به عبارت دیگر همه اتوبوس‌های ما دارای معاینه فنی بودند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اقدامات مرتبط با هوشمندسازی در سال گذشته گفت: در سال گذشته بحث اعلام صوت در داخل ایستگاه‌ها بعد از سال‌ها اجرایی شد. ازآنجاکه اتوبوس ممکن است در جاهای مختلف حرکت کند، باید ایستگاه‌ها را بشناسد تا نام ایستگاه در داخل آن اعلام شود. ما در سال گذشته سیستم اعلام صوت را در خط ۵ که از علم و صنعت به پایانه بیهقی می‌رسد، راه‌اندازی کردیم. این خط به صورت پایلوت راه‌اندازی شد و امیدوار هستیم برای سال ۹۸ این پروژه ادامه یابد و سایر خطوطمان هم مشمول آن شود.

سنندجی تاکید کرد: در سال ۹۸ همه خطوط BRT را مجهز به سیستم گویا می‌کنیم و بعد به تجهیز خطوط عادی می‌پردازیم.

وی افزود: این کار بسیار بزرگی بود و جامعه هدفمان هم نابینایان بودند. ما حدودا پنج هزار و ۵۰۰ ایستگاه در تهران داریم که همه آنها دارای نام‌های زیبا هستند و حیف است مردم اسم ایستگاه‌ها را ندانند؛ ضمن اینکه سیستم اعلام صوت سبب می‌شود با توجه به شلوغی اتوبوس‌ها مردم بتوانند در ایستگاه مدنظر خود پیاده شوند.

سنندجی با اشاره به نرم‌افزار جامع منابع انسانی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: این نرم‌افزار در شهرداری تهران اقدام بزرگی بود که ما هم در این راستا پیش‌قدم شدیم و اقدامات مرتبط با آن را به صورت صددرصد انجام دادیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: سامانه امور قراردادها، سامانه حسابداری و سامانه پیمانکاران راه‌اندازی شد که می‌تواند اطلاعات دقیقی را درخصوص تحولات مالی و قراردادی و ... به مردم ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته بحث زمانبندی را داشتیم و سال گذشته سعی کردیم زمان رسیدن اتوبوس به داخل ایستگاه‌ها را کاهش دهیم. تقریبا بیش از ۹۵ درصد اتوبوس‌های ما دارای برنامه زمانبندی مشخصی هستند و توانستیم براساس زمانی که به مردم اعلام کردیم، اتوبوس‌هایمان را به داخل ایستگاه‌ها برسانیم و این خود رکوردی در سال گذشته بود؛ هرچند خطوطی داریم که بازه زمانی رسیدن اتوبوس در آنها خیلی زیاد است و به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه می‌رسد. این زمان باید به شدت کاهش یابد و این کار به مباحث مربوط به توسعه و ورود ناوگان جدید برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معلولین سال گذشته کارهای زیادی انجام شد، گفت: ۲۰ خط به مقصد مراکز آموزشی و درمانی خدمت‌رسانی می‌کنند و ما برای معلولین عزیز خطوط اختصاصی نداشتیم. باتوجه به اینکه ۶۲ دستگاه ون دارای تجهیزات بالابرنده ویلچر و ۷۴ دستگاه اتوبوس داریم، خیلی مهم بود که بتوانیم برای این حجم بالای تقاضا برنامه‌ریزی کنیم. یک بخش از ون‌های خود را به سرویس‌های دربستی اختصاص دادیم اما اتوبوس‌هایمان را بیشتر به خطوط اختصاصی بردیم. در حال حاضر بیش از سه هزار و ۸۰۰ مشترک ما از ون‌ها استفاده می‌کنند و ۲۰ خط اتوبوسرانی هم به مقصد مراکز درمانی و خدمات‌رسانی داریم. این اتوبوس‌ها بالابر دارند.

سال گذشته تمام مدارس استثنایی تهران تحت پوشش اتوبوسرانی قرار گرفت

سنندجی افزود: سال گذشته تمام مدارس استثنایی شهر تهران را تحت پوشش قرار دادیم و این اقدام بسیار مهمی‌بود. به نظر می‌رسد در سال ۹۸ هم باتوجه به اعتبارات و بودجه‌ای که تخصیص داده شده لازم است این حوزه را بیشتر فعال کنیم تا بتوان کار بیشتری را برای حوزه معلولین انجام داد.

وی در بخش بعدی سخنان خود گفت: در پایان سال ۹۷ اتوبوس گردشگری را بالاخره با همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران راه‌اندازی کردیم که خیلی مورد استقبال قرار گرفت. برای تابستان هم یک خط دیگر پیشنهاد داده‌ایم تا تهران در طول این فصل دو خط گردشگری باشد. بعدا می‌توان اتوبوس‌های دوطبقه و روباز وارد کرد اما امسال هم به دلیل فصل سرما و هم به این علت که این خط برای اولین بار راه‌اندازی شد، اتوبوس گردشگری با اتوبوس‌های VIP قرمز رنگ تدارک دیده شد.

سنندجی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم بحث نوسازی ناوگان است، گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر فرسودگی بیش از اندازه است. ما ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که بیش از ۵۰ درصد از آنها فرسوده هستند و این یعنی بالای ۱۰ سال عمر دارند و باید از رده خارج شوند. مصوبه‌ای داشتیم که براساس آن قرار بود دولت از محل صرفه‌جویی سوخت، ۵۰ درصد از اعتبارات را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی‌پرداخت کند، ۲۰ درصد را بهره‌بردار پرداخت کند و ۳۰ درصد هم وام باشد. سال گذشته به خاطر مشکلات موجود این اقدام عملی نشد اما برای سال ۹۸ در حال پیگیری هستیم تا از طریق اوراق مشارکت یا صندوقی که براساس مصوبه شورای شهر تهران قرار است تشکیل شود، با حمایت بخش خصوصی بتوانیم برای خرید اتوبوس اقدام کنیم؛ ضمن اینکه وزارت کشور هم تعدادی مینی‌بوس به ما تخصیص داده و در حال پیگیری هستیم تا از آنها هم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: در سال گذشته اقدامات زیادی درخصوص فیلترهای دوده انجام شد و قرارداد ۱۰۰ دستگاه منعقد شد و منتظر هستیم تا شرکت‌های خودروساز این فیلترها را وارد کنند و روی اتوبوس‌ها نصب کنند تا بتوانیم نقشی در کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حوزه پرسنلی و درون‌سازمانی هم اقدامات خوبی انجام شد و تمام حق و حقوق پرسنل، بیمه، مالیات و پرداخت‌هایی که باید به صورت روتین انجام می‌دادیم، خوشبختانه صورت گرفته و مشکلی از این بابت در سال گذشته نداشتیم و امیدواریم در سال ۹۸ هم باتوجه به برنامه گسترده‌ای که تدوین شده، در حوزه توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی‌و نوسازی ناوگان اتوبوس موفق عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.