| کد خبر: 185563 |

مقام مسئول در وزارت نفت خبر داد:

ایمن سازی دستگاه‌های حفاری هورالعظیم در پی افزایش روان‌آب‌ها

با توجه به شرایط ناشی از بارندگی‌های اخیر به خصوص در بالادست و افزایش دبی آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه، دقت عمل در انجام کار ایمن و بدون ریسک در راستای صیانت از نیروی انسانی و تجهیزات با توجه به احتمال ورود سیلاب به محوطه دستگاه‌ها الزامی و تمامی کارکنان این حوزه مکلف به رعایت بیش از پیش این ضوابط هستند.

تین نیوز

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: به دنبال افزایش سطح روان آب‌ها در موقعیت دستگاه‌های حفاری در تالاب هورالعظیم، ایمن سازی شش دستگاه حفاری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش مهر، محمد آل خمیس پس از بازدید از دستگاه‌های حفاری ۲۴، ۶۲ و ۶۶ فتح توضیح داد: علاوه بر این سه دستگاه که در موقعیت میدان نفتی اهواز و آب‌تیمور استقرار دارند، دکل‌های حفاری ۲۸ و ۳۷ در میدان نفتی آزادگان جنوبی در غرب کارون و ۸۹ در میدان نفتی شادگان نیز در شمار این دستگاه‌ها هستند.

وی گفت: ایمن سازی این دکل‌ها از نظر افزایش فاصله تجهیزات از جمله ژنراتورها، سامانه کنترل برق دستگاه (SCR ) از سطح لوکیشن و استحکام بخشی مدنظر است.

آل خمیس افزود: این شرکت همگام با همکاری با ستاد بحران استان خوزستان و همیاری بدون وقفه با سایر دستگاه‌های اجرایی استان و ساکنان شهری و روستایی که در معرض سیلاب قرار دارند، با تلاش شبانه روزی کارکنان خود عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز را در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید طبق برنامه قوام می بخشد.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر اجرای مستمر و مؤثر مقررات اچ اس یی در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت، اظهار داشت: با توجه به شرایط ناشی از بارندگی‌های اخیر به خصوص در بالادست و افزایش دبی آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه، دقت عمل در انجام کار ایمن و بدون ریسک در راستای صیانت از نیروی انسانی و تجهیزات با توجه به احتمال ورود سیلاب به محوطه دستگاه‌ها الزامی و تمامی کارکنان این حوزه مکلف به رعایت بیش از پیش این ضوابط هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.