| کد خبر: 185540 |

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان بیان کرد:

دولت، بیمه‌ها را برای جبران خسارات سیل پای کار بیاورد

بسیاری از نواحی آسیب دیده در اثر سیل واقع در نواحی ناپایدار و فرسوده شهری و روستایی هستند که نیازمند توجه ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

تین نیوز

 اردشیر نوریان با تأکید براینکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر کشور نیز باید برای جبران خسارات سیل در کشور به کمک دولت بیایند، گفت: در این شرایط انتظار ما از دولت پای کار آوردن بیمه‌ها است، چراکه به طور مثال بیمه‌های کشاورزی هیچ‌وقت در زمان تعیین شده به مقدار لازم کمک نمی‌کنند، از این رو تقاضا داریم بیمه‌ها را به طور جدی پای کار آورده و در جبران خسارات از آن‌ها کمک بگیرید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان چهار محال و بختیاری که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تقدیر از سفر وزیر راه به استان و بررسی مسائل و مشکلات ناشی از سیل بیان کرد: ظبق گزارش‌های موجود نیمی از خسارات وارد شده به استان متعلق به مردم و نیمی برای دولت عنوان شده که خسارات مردمی هم‌اکنون در درست ارزیابی است، از این رو از همکاران استانی درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر نتایج را اعلام و اقدامات لازم جهت رفع مشکلات را انجام دهند.

نوریان در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور هرکه در زمان کوتاه‌تر و با سرعت بیشتر نتایج را اعلام کند سریع‌تر قادر به دریافت کمک‌ها است گفت: بخش عمده‌ای از درآمد مردم استان چهارمحال و بختیاری از راه کشاورزی و دامداری تأمین می‌شود که متأسفانه در سیل اخیر لطمه‌های فراوانی به مزارع کشاورزی و محیط نگهداری دام‌ها وارد شده و باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

این نماینده مجلس با تأکید براینکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر کشور نیز باید برای جبران خسارات سیل در کشور به کمک دولت بیایند گفت: در این شرایط انتظار ما از دولت به پای کار آوردن بیمه‌هاست، چراکه به طور مثال بیمه‌های کشاورزی هیچ‌وقت در زمان تعیین شده به مقدار لازم کمک نمی‌کنند از این رو تقاضا داریم بیمه‌ها را به طور جدی پای کار آورده و جبران خسارات از آن‌ها کمک بگیرید.

وی همچنین ادامه داد: بسیاری از نواحی آسیب دیده در اثر سیل واقع در نواحی ناپایدار و فرسوده شهری و روستایی هستند که نیازمند توجه ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

به گفته نوریان نفس روستاها و بافت آن‌ها از لحاظ فرهنگی، گردشگری و تاریخی که یکی از منابع اصلی درآمد مردم هستند دچار مشکل بوده و نه تنها مورد مرمت قرار نگرفته‌اند بلکه تاکنون بهسازی و یا بازسازی نیز نشده‌اند و همانطور که می بینید با یک باران دچار چنین خساراتی می‌شوند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه ما باید پیش از بحران به فکر چاره بوده و از بروز خسارات در زمان حوادث جلوگیری کنیم گفت: قطعا ساخت و ساز در حریم رودخانه امری است که پیش از این حادثه باید متوقف می‌شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که مسائل بعد از بروز بحران نیز نباید به فراموشی سپرده شده و کنار گذاشته شود گفت: از سویی دیگر سایت مسکن مهر استان ما نیز دچار بی‌مهری شده و نواقصی دارد که از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم دستور اقدام ویژه برای رفع این موارد را صادر و مشکلات موجود در این حوزه را در کوتاه‌ترین زمان رفع نماید.

نوریان همچنین اضافه کرد: متأسفانه راه‌آهن استان چهار محال و بختیاری فراموش شده است درحالی که بهترین، ارزان‌ترین و امن‌ترین نوع سفر از طریق حمل و نقل ریلی است. از این رو از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم به این موضوع نیز توجه کند.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.