| کد خبر: 185531 |

مدیرکل دفتر شهردار تهران:

مدیریت بحران شهر تهران باید تقویت شود

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران مطرح کرد: سازمان مدیریت بحران باید از نظر تجهیزات، امکانات و نیروهای تخصصی تقویت شود.

تین نیوز

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران مطرح کرد: سازمان مدیریت بحران باید از نظر تجهیزات، امکانات و نیروهای تخصصی تقویت شود.

به گزارش مهر مصطفی کاظمی در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران با تمرکز بر پیشگیری طی سالهای اخیر توانسته از وقوع حوادث غیر مترقبه ای چون سیل جلوگیری کند، گفت: تمرکز بر آموزش‌های شهروندی در زمینه مدیریت بحران باید به طور جدی دنبال شود.

مشاور و مدیرکل دفتر شهردار با بیان اینکه امیدواریم نقش سازمان مدیریت بحران بیش از پیش در بین ارگان‌ها و دستگاه‌ها پررنگ‌تر شود اذعان کرد: این سازمان نقش فرماندهی در زمان بحران‌های احتمالی را ایفا می‌کند، از این رو سایر دستگاه‌های مربوطه باید با هماهنگی‌های این سازمان اقدام نمایند.

کاظمی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت بحران از نظر تجهیزات، امکانات و نیروهای تخصصی باید تقویت شود.

وی ضمن اشاره به سوابق ارزشمند دکتر رضا کرمی رئیس جدید سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به عنوان یک چهره برجسته علمی و دانشگاهی گفت: آقای کرمی با توجه به تخصص خود می‌تواند به تقویت و پیشرفت بیش از پیش این حوزه کمک کند.

کاظمی در ادامه ضمن تکریم رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران تهران و با بیان اینکه این سازمان به همت نیروهای پر تلاش خود در ایام تعطیلات عید توانست تهران را از خطر احتمالی سیلاب دور نگه دارد افزود: امیدواریم با حضور رئیس جدید سازمان شاهد پیشرفت روزافزون باشیم.

در ادامه رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اقدامات ارزنده این سازمان گفت: طی سال‌های اخیر شاهد برنامه‌های اجرایی برجسته در حوزه‌های پیشگیری و مدیریت بحران بوده ایم و امیدوارم با استفاده از نظرات و تجارب متخصصان سازمان، در حفظ مجموعه و تقویت آن گام‌های استواری برداریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از اقدامات این سازمان مغفول مانده و دیده نشده تصریح کرد: مدیریت داده محور نیازمند تقویت است و همچنین بهره گیری از سیستم‌های هوشمند و اپلیکیشن های اطلاع رسانی و آموزشی ویژه شهروندان، برگزاری مانورهای آمادگی و تقویت مشارکت شهروندان در محلات و دانش آموزان مدارس از جمله برنامه‌های پیش رو این سازمان خواهد بود.

در ادامه، احمد صادقی مشاور شهردار تهران در پیشگیری و مدیریت بحران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی این سال‌ها گفت: تدوین و تصویب لایحه‌های گسلی شهر تهران، برنامه کاهش خطرپذیری و سامانه هشدار سریع زلزله از مهم‌ترین دستاوردهای این سازمان بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها رویکرد مدیریت بحران از پاسخ محور به خطر محور تغییر یافت و جنبه‌های مدیریت بحران از پیشگیری تا بازتوانی مورد توجه قرار گرفت و امیدواریم در آینده رویکرد تمام مخاطرات از جمله تاب آوری سرلوحه اقدمات پیش رو قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.