| کد خبر: 185511 |

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور؛

ضرورت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیش‌بینی‌های محلی هواشناسی

سازمان بازار بسیار خوبی برای این حوزه محسوب شده و ما آماده تأمین تمامی تجهیزات مورد نیاز حتی تأمین هزینه آن در مرحله اول تولید در داخل کشور هستیم.

تین نیوز

سورنا ستاری با تأکید براین که معاونت علمی و فناوری آماده فراهم کردن هرگونه تجهیزات و داخلی سازی آن ها خصوصا در حوزه هواشناسی است گفت: سازمان بازار بسیار خوبی برای این حوزه محسوب شده و ما آماده تأمین تمامی تجهیزات مورد نیاز حتی تأمین هزینه آن در مرحله اول تولید در داخل کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با حضور در سازمان هواشناسی کشور و بازدید از بخش های مختلف فنی و عملیاتی آن در جلسه ای به همراهی سحر تاجبخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی به بررسی مسکلات و مسائل این حوزه پرداخت.

ستاری در این نشست با تأکید براینکه معاونت علمی و فناوری آماده فراهم کردن هرگونه تجهیزات و داخلی سازی آن ها خصوصا در حوزه هواشناسی است گفت: سازمان بازار بسیار خوبی برای این حوزه محسوب شده و ما آماده تأمین تمامی تجهیزات مورد نیاز حتی تأمین هزینه آن در مرحله اول تولید در داخل کشور هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه نرم افزاری، گروه های خوبی در استارت آپ ها شکل گرفته و حتی در خارج از کشور نیز افرادی هستند که روی مدل های هواشناسی کار کرده و آن ها را در قالب شرکت های دانش بنیان ارائه خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر باید بیشتر بر بخش پیش بینی سازمان هواشناسی تمرکز کرده و آن را تقویت کنیم، گفت: در این مسیر باید از تجارب سایر کشورها نیز بهره برده و در این خصوص به بحث و بررسی راهکارها بپردازیم.

ستاری ضمن اعلام آمادگی همکاری در کمک به حوزه پیش بینی در پژوهشکده ها و استارت آپ ها اعلام کرد: ما می توانیم برای پیش بینی های محلی از شرکت های دانش بنیان استفاده کرده و از نرم افزارهای محلی بهره ببریم.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: قطعا معاونت علمی و فناوری هرگونه حمایتی از پیشنهادها و  برطرف کردن مشکلات سازمان هواشناسی در تأمین ساختارهای سخت افزاری را داشته و در این زمینه کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.