| کد خبر: 185470 |

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها

◄ زیرساخت‌های استان گلستان بیش از 1600میلیارد تومان خسارت دید

در سال‌های گذشته اقداماتی از قبیل لایروبی رودخانه تجن به‌ویژه بین پل‌های تجن و کابلی انجام شد که در حدود 40‌هزار کامیون خاک از کف رودخانه برداشت شد.

تین نیوز

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها از وارد شدن دو خسارت به مردم سیل‌زده در استان گلستان خبر داد و گفت:  بخش نخست این خسارات مادی است که امیدواریم به‌سرعت از سوی دولت جبران شود اما خسارت مهم‌تر خسارت روانی سیل بود که به مردم واردشده است که قطعاً به این سادگی قابل ترمیم نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدعلی آقامیری با اشاره به  1668 میلیارد تومان خسارت وارد شده به زیرساخت‌های استان گلستان، تصریح کرد: سیل اخیر که در دو مرحله استان مازندران را تحت تاثیر خود قرار داد در مجموع 1668 میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد کرد که بنا بر اعلام جدید هواشناسی دور دوم بارش‌ها نیز در راه این استان است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که، شهرهای ساری، سیمرغ، جویبار، میان‌دورود و نکا که در کانون سیل بودند و تعدادی از شهرها نیز مانند بهشهر، گلوگاه، قائم‌شهر، بابل، سوادکوه و سوادکوه شمالی کم‌تر درگیر سیل اخیر این استان شدند، افزود: این سیل در حوزه تأسیسات زیر بنایی 475 میلیارد تومان، در بخش مسکونی و معیشتی 305 میلیارد تومان و در بخش کشاورزی 558 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

عضو شورای استان مازندران به لایروبی به موقع رودخانه‌ تجن اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته اقداماتی از قبیل لایروبی رودخانه تجن به‌ویژه بین پل‌های تجن و کابلی انجام شد که در حدود 40 هزار کامیون خاک از کف رودخانه برداشت شد. این اقدام باعث شد تا گنجایش رودخانه افزایش‌ پیدا کند و یکی از عوامل ورود کمتر آب به شهر نیز لایروبی این رودخانه بوده است.

آقامیری به موضوع آماده باش کامل عوامل شهری و راهداری نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: باید به این نکته نیز توجه کرد که حجم خسارت‌ها با توجه به هشدار‌ها یی که داده شد کاهش یافت خوبی داشت و اگر این هشدارها نبود قطعاً خسارت‌های بیش‌تری را در زیرساخت‌های استان شاهد بودیم.

وی جبران خسارات وارده بر مردم ار جنبه معنوی را مقدم بر جبران خسارت مادی دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.