| کد خبر: 185375 |

◄ وزیر کشور: سیلاب 400 هزار نفر را خوزستان تهدید می‌کند

وزیر کشور عنوان کرد: حدود 400 هزار نفر در استان خوزستان در برابر خطر سیلاب قرار دارند از این رو از مردم می‌خواهیم به اردوگاه‌های اسکان اضطراری بروند.

تین نیوز

وزیر کشور عنوان کرد: حدود 400 هزار نفر در استان خوزستان در برابر خطر سیلاب قرار دارند از این رو از مردم می‌خواهیم به اردوگاه‌های اسکان اضطراری بروند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، عبدالرضا رحمانی فضلی که برای سومین بار برای بررسی وضعیت سیلاب به خوزستان سفر می‌کند در شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان، شایعات مربوط به آب‌گرفتگی اهواز در فضای مجازی را رد کرد و افزود: همه تمهیدات لازم برای مهار و کنترل سیلاب و آب‌گرفتگی در اطراف اهواز انجام شده و خروجی سدهای کرخه، دز و کارون تحت کنترل است.

وی گفت: بخشی از سیلاب رودخانه کرخه برای نخستین بار در عرض چند ساعت وارد مناطق شمالی اهواز شد که بلافاصله نسبت به انسداد ورودی سیلاب اقدام شد و هم‌اکنون اوضاع در کنترل کامل است.  

وزیر کشور با اشاره به  بازدید خود از مناطق سیل‌زده حاشیه کارون و کرخه افزود: حدود 190 روستای استان بر اثر سیلاب دچار خسارت شده‌اند.

دکتر رحمانی فضلی در ادامه افزود: بخشی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای احداث سیل بندها از استان‌های معین وارد خوزستان شده است ولی نیروهای مردمی و جهادی همچنان به مقاومت در برابر آب‌گرفتگی روستاها و شهرهای غربی و مرکزی خوزستان ادامه می‌دهند.

وزیر کشور به مردم آسیب‌دیده و سیل‌زده خوزستان اطمینان داد دولت خسارات وارده را حتماً جبران می‌کند و عنوان کرد: از همه امکانات دستگاه‌های اجرایی، مردمی  و نظامی برای غلبه بر بحران سیلاب استفاده شده و امدادرسانی از هوا و زمین به مناطق سیل‌زده انجام می‌شود.

به گفته وزیر کشور حدود 400 هزار نفر در استان خوزستان در برابر خطر سیلاب قرار دارند ازاین‌رو از مردم می‌خواهیم به اردوگاه‌های اسکان اضطراری بروند.

بسیاری با انتشار عکس‌هایی در فضای مجازی عنوان کردند؛ با افزایش رهاسازی آب از سدهای خوزستان و شکسته شدن کانال انتقال آب کرخه، ورودی کلان‌شهر اهواز از سمت جاده شوش دچار آب‌گرفتگی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.