| کد خبر: 18536 |

فرایند نوسازی تاکسی های فرسوده درگیر کاغذبازی است

تین نیوز |  مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: بحث نوسازی یک طرح ملی است و تمام ارگان های دخیل در این طرح باید با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.
 
عابدینی افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل و سوخت طرح نوسازی خودروهای فرسوده را به عنوان یک طرح ملی مطرح کرده است اما موانعی در پیشبرد روند نوسازی وجود دارد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه عوامل اجرایی این کار تنها از طریق بروکراسی و کاغذ بازی وارد می شوند و توجهی به خروجی مربوطه ندارند ،.فرایند نوسازی خودروهای فرسوده از ثبت نام در سایت تا زمان تحویل خودرو بسیار طولانی است و در حدود 40 روز طول می کشد که قابل قبول نیست.
 
وی تصریح کرد: نوسازی خودروهای فرسوده باید انجام شود اما شرایط مناسب برای پیشبرد این روند مهیا نیست.اگر سیاست دولت مبنی بر اجرای نوسازی است پس باید شرایط بهتری را مهیا کند.
 
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افزود: دولت باید سیاست ویژه ای را برای نوسازی ایجاد کند. فاصله قیمت خودرو اسقاطی تا خودرویی که راننده تحویل می گیرد بسیار زیاد است.
 
وی گفت: راننده اقساط ماهیانه خود را نمی تواند پرداخت کند با این روند فرایندنوسازی به کندی پیش می رود و تنها ثبت نام صورت می پذیرد.
 
وی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی در جهت پیشبرد روند فرایند نوسازی پرداخت و گفت: یک مقام اجرایی که دارای مسولیت متمرکز و اختیارات تام است باید مسولیت نظارت بر روند این فرایند را به عهده بگیرد. بانک باید تسهیلات خود را از 15 درصد به 10 درصد کاهش دهد و حق قابلیت و کارمزد نیز از راننده دریافت نکند.
 
عابدینی در راستای الویت نیاز به نوسازی و یا افزایش در ناوگان تاکسیرانی خاطر نشان کرد: در ناوگان تاکسیرانی باید نوسازی همراه با افزایش ناوگان صورت پذیرد.
 
وی افزود: ابتدا باید خودروهای فرسوده از ناوگان خارج شوند تا بتوان به اهداف تعیین شده یعنی بحث مدیریت سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست دست یافت.
 
وی تصریح کرد: بر اساس سهم 20 درصدی که تاکسی ها در حمل ونقل عمومی دارند توسعه باید انجام شود اما بهتر است سرویس دهی در بخش حمل ونقل عمومی از طریق مترو و اتوبوس انجام پذیرد.
 
وی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد: با توجه به این که فضای اشغال شده توسط هر دستگاه اتوبوس برابر با 4 دستگاه خودروی سواری است پس بهتر است سهم تاکسیرانی در میزان سرویس دهی به حمل ونقل عمومی کم شود زیرا تاکسی های اضافه خود یکی از عوامل در ایجاد ترافیک های سنگین و آلودگی محیط زیست می باشند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد رضا 0 0

    سلام خسته نباشید به همه شما کارکنان زحمت کش و تلاش گر که فکر ما هستید آره درست است تاکسی ها تو هر شهری که حساب کنی کاملا زیاد است و همینجوری هم ترافیک زیاده ولی نوسازی سریع تاکسی ها خیلی کمک بزرگی است به انندها ومردم هر چند که پراید هم باشد ولی هر چه زودتر عملی بشه

  • پسر راننده تاکسی 0 0

    لطفا رسیدگی کنید مسؤولین که در خواب هستید. بعد از دو سال پیگیری قرار شد که تاکسی فرسوده پدر من را تعویض کنید از ماجراهای ثبت نام دوباره و دو بار معرفی ضامن و به طبع آن از کار و زندگی افتادن و خجالت این پدر پیر جلوی زن و بچه و نوه که بگذریم به داستان فرایند چند ماهه تعویض می رسیم منظورم از تعویض نه از اول ماجرا بلکه از روز تحویل خودرو به إسقاط و داستان خودرو سازهایی که سیر مونی ندارند و اینقدر در آنها دزدی می شود که دیگر عادی شده و قرارداد ننگین(به گفته مسئول تبدیل به أحسن تاکسی رانی) سازمان مدیریت سوخت که ۴٥ روزه است و برای فرایندی که هیچ جیاش دست راننده بی نوای تاکسی نیست و تبدیل به ۶٠ الی ٧٠ روز شده است باید به زور یک میلیون و ششصد هزار تؤمان دیگر پر اخت کند. از کجا بیاورد؟ به ماچه! برود دزدی بقیه از کجا می آورند؟ از صدقه سر پدر بزرگوارشان که مسئول بوده مسئول شده اند و از آنجا می آورند لطفا از خواب بیدار شوید و به داد مردم برسید تا پیش از آن که مردم به حساب شما برسند.