| کد خبر: 185347 |

◄ خودروی شخصی، ناوگان پیشتاز در سفرهای نوروزی

88 در صد سفرهای نوروزی در مسیر خراسان رضوی با خودروی شخصی صورت گرفته است.

تین نیوز

​مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از پیشتازی سفر با خودروهای شخصی به رقم کاهش مسافرت‌ها در نوروز 98 خبر داد و گفت: 88 در صد سفرهای نوروزی در مسیر خراسان رضوی با خودروی شخصی صورت گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری به عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تولید انبوه خودرو سواری در کشور و راحتی خانواده ها در بهره‌گیری از این ناوگان و هم‌چنین افزایش هزینه‌ها در برخی دیگر از شیوه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه هواپیما موجب تداوم رونق در استفاده از خودرو شخصی در سفرهای نوروزی شده است.

وی ادامه داد: سفرها در نوروز ماهیت خانوادگی داشته و با هدف تفریح صورت می‌گیرد، بنابراین بهترین وسیله که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در برخی هزینه‌های سفر خانوار شود خودروهای شخصی است. 

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در تشریح آمار مستند سفرها نیز گفت: از 25 اسفند ماه سال 1397 تا 15 فروردین ماه سال جاری 14 میلیون و 343 هزار و 662 زائر و مسافر به استان سفر کرده اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.7 درصد کاهش دارد.

وی بیان کرد: یک‌میلیون و 84 هزار و 760 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه به خراسان رضوی وارد شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8,1 درصد کاهش داشته است.

نصری اظهار داشت: 417 هزار و 457 نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که این تعداد با رشدی 2,2 درصدی همراه بوده است. وی آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده اند را نیز 214 هزار و 605 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18.3 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: تعداد زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز 25 اسفند ماه 1397 تا 15 فروردین سال جدید به استان وارد شده اند، 12 میلیون و 626 هزار و 840 نفر است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با کاهش 3.1 درصدی مواجه بوده است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد،گفت: هشت میلیون و 810 هزار و 910 نفر به این کلانشهر وارد شده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک‌درصد کاهش دارد. نصری افزود: 805 هزار و 539 نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8,4 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: آمار مسافران ورودی به مشهد با قطار و هواپیما به دلیل وجود ایستگاه مقصد راه‌آهن و فرودگاه در مشهد با آمار استانی این ناوگان مطابقت دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، گفت: تعداد زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود طی بازه زمانی مذکور به مشهد وارد شده‌اند، هفت میلیون و 373 هزار و 820 نفر است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با کاهش 1.5 درصدی مواجه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین گفت: بر اساس آمار دستگاههای تردد شمار ورود انواع خودرو به این استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش داشته است. خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بینشهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.