| کد خبر: 185328 |

استاندار مرکزی خبر داد:

ارسال ۷ واگن قطار حامل کمک‌های مردمی به استان‌های لرستان و خوزستان

عصر امروز محموله جدید کمک‌های استان مرکزی با ۷ واگن قطار به مناطق سیل‌زده استان لرستان و خوزستان ارسال می‌شود.

تین نیوز

 استاندار مرکزی گفت: عصر امروز محموله جدید کمک‌های استان مرکزی با ۷ واگن قطار به مناطق سیل‌زده استان لرستان و خوزستان ارسال می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، سید علی آقازاده با بیان اینکه سیل در اکثر استان‌ها در حال حاضر فروکش کرده است، بیان کرد: طی بارندگی‌های ابتدای سال جاری متأسفانه هزاران نفر از هموطنان در استان لرستان و خوزستان فاقد سرپناه شدند که باید مساعدت‌های لازم در سراسر کشور برای حل مشکلات مردم آسیب‌دیده صورت گیرد.

وی تصریح کرد: عصر امروز محموله جدید کمک‌های استان مرکزی به مناطق سیل‌زده استان لرستان و خوزستان با ۷ واگن قطار ارسال می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: تلفات انسانی در استان‌های سیل‌زده کم بوده که چراکه خسارت‌های مالی قابل جبران است، انتظار می‌رود تمام استان‌های کشور ظرفیت‌ها را متمرکز کنند و مساعدت‌های لازم را به مناطق سیل‌زده کشور انجام دهند.

آقازاده ارسال اقلام خوراکی و پوشاک را در حال حاضر بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: اقلام بهداشتی و تغذیه سالم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا هموطنان در مناطق سیل‌زده دچار بیماری‌های واگیردار نشوند.

وی با یادآوری برگزاری جلسات ستاد هماهنگی مدیریت بحران در روز گذشته و شورای اداری در روز جاری اظهار داشت: مهم‌ترین مبحث در این دو نشست متمرکز کردن امکانات دولتی و مردمی به منظور یاری‌رساندن به مناطق سیل‌زده استان لرستان و خوزستان بود که فرمانداران مکلف شدند با مشارکت خیرین، مردم و بخش خصوصی با بسیج همگانی گام‌های مؤثری در این راستا بردارند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: عصر امروز نخستین محموله کمک‌های استان با ۷ واگن قطار به مناطق سیل‌زده استان لرستان و خوزستان ارسال می‌شود و باید اذعان داشت که ارسال کمک‌ها از استان مرکزی استمرار دارد.

آقازاده تأکید کرد: بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب و تأکید ریاست جمهوری و وزرای کابینه باید از تمام ظرفیت‌های کشور بهره‌گیری کرد و به مناطق سیل‌زده یاری رساند.

وی با بیان اینکه با فروکش کردن سیلاب‌ها، باید پاک‌سازی، بازسازی و تأسیسات زیرساخت‌های مناطق آسیب‌دیده مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: تاکنون ده‌ها اکیپ و نیروهای امدادی مردمی به مناطق سیل‌زده اعزام شده و همه باید از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها بهره‌گیری کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به ناهماهنگی‌ها در ارسال کمک‌های مردمی و دولتی در روزهای آغازین در مناطق سیل‌زده گفت: با توجه به ناهماهنگی‌ها بسیاری از کمک‌ها، به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسید که در این خصوص با تشکیل قرارگاه‌های امدادی از سوی سپاه و هلال‌احمر از دو روز گذشته کمک‌های ارسالی ساماندهی شده است و به دست نیازمندان واقعی می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.