| کد خبر: 185327 |

◄ «تهران-کاراکاس» طولانی‌ترین مسیر پروازی ایران/ سرمایه‌گذاران مسافران این مسیر خواهند بود

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که با برقراری مسیر پروازی تهران-کاراکاس این مسیر طولانی‌ترین مسیر پروازی حال حاضر ایران با طول پروازی حدود 16 ساعته خواهد بود.

تین نیوز

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که با برقراری مسیر پروازی تهران-کاراکاس این مسیر طولانی‌ترین مسیر پروازی حال حاضر ایران با طول پروازی حدود 16ساعته خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به این‌که در گذشته یک‌سری از سرمایه‌گذاران خارجی در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند در این مسیر در رفت‌وآمد خواهند بود.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در پاسخ به این سؤال که آیا برقراری مسیر پروازی تهران-کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) برای هواپیمایی ماهان توجیه اقتصادی خواهد داشت، توضیح داد: به هر حال این شرکت هواپیمایی مطمئناً یکسری پیش‌بینی‌ها و برآوردها برای برقراری این مسیر انجام داده اما لازم است که برای مدتی به صورت آزمایشی این پرواز انجام بگیرد تا ببینند که این پیش‌بینی‌ها درست از آب در خواهد آمد یا خیر.

وی در ادامه در خصوص این‌که ممکن است این پرواز سفارشی به ایرلاین تحمیل شده باشد، عنوان کرد: زمانی که برخی از پروازهای یک ایرلاین به دلیل تحریم لغو می‌شود ایرلاین به مناطقی می‌رود که آن کشور تحت تأثیر تحریم‌ها عمل نمی‌کند از همین‌رو ممکن است که ماهان به این دلیل اقدام به برقراری این مسیر پروازی کرده باشد.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص این‌که آیا در این مسیر پروازی مسافران دائمی وجود دارند، ابراز کرد: با توجه به این‌که در گذشته یکسری از سرمایه‌گذاران خارجی در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کرده‌اند در این مسیر در رفت‌وآمد خواهند بود.

نماینده سابق ایران در ایکائو ادامه داد: این مسیر طولانی‌ترین مسیر پروازی حال حاضر ایران با طول مسیری حدود 16 ساعته خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ماهان ناوگان مناسب برای برقراری این پرواز را دارد، افزود: بله هواپیمای ایرباس 340 ماهان برای این مسیر بسیار مناسب است که می‌تواند بدون سوخت‌گیری و توقف بالای 16 ساعت پرواز کند البته که لازم است این موضوع با توجه به وزن، تعداد مسافر و طول مسافت دقیق‌تر محاسبه شود.

به گزارش تین‌نیوز، اولین پرواز تهران-کاراکاس با شماره ۱۳۴ با رجستر EP-MMR ساعت 3 بامداد انجام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.