| کد خبر: 185322 |

◄ کسب رتبه نخست جابه‌جایی مسافر در سال ۹۷ توسط راه‌آهن خراسان رضوی

راه آهن خراسان رتبه نخست جابجایی مسافر در سال ۹۷ توسط راه آهن کشور کسب کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن خراسان از جابه‌جایی بیش از ۱۴ میلیون مسافر و زائر امام هشتم در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در سال ۹۷ و کسب رتبه نخست جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن خراسان در راه‌آهن کشور خبر داد. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن خراسان، محمدهادی ضیایی‌مهر افزود: در سال گذشته ۱۴ میلیون و ۲۱۲هزار و ۴۹۳ زائر و مسافر از طریق ریلی در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس به صورت ورودی و خروجی جابه‌جا شده‌اند که شاهد رشد ۱۸ درصدی جابه‌جایی مسافر در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ بوده‌ایم. 

وی اظهار داشت: ۵۰‌درصد سفرهای ریلی کشور از ۲۹ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه‌ریزی و اختصاص یافته که این مسافران در مجموع با ۲۸ هزار و ۵۳۹ رام قطار به صورت ورودی و خروجی در سال گذشته جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۲ رام قطار در مسیر ریلی مشهد – تهران تردد کرده‌اند. 

مدیرکل راه‌آهن خراسان با تاکید بر این‌که طرح قطارهای حومه‌ای یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با اولویت شهرهای پرجمعیت مانند تهران و مشهد است، گفت: این طرح در راستای کمک به رفع معضلات و مشکلات حمل‌ونقل کلان ‌شهرهای بزرگ، تسهیل تردد مردم در شهرستان‌های اطراف مشهد به این کلان‌شهر و استفاده این شهرستان‌ها از امکانات شهرهای بزرگ برنامه‌ریزی شده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۷، تعداد ۲۷۹ هزار و ۱۷۲ مسافر توسط قطارهای حومه‌ای در مسیر مشهد- سرخس و مشهد- آزادور و بالعکس با دو هزار و ۱۴۷ رام قطار جابه‌جا شده‌اند.  

مدیرکل راه‌آهن خراسان یادآور شد: در سال گذشته، ۹۴.۵ درصد قطارهای مسافری اعزامی از مبداء مشهد به صورت مقرر و راس ساعت تنظیمی اعزام و ۵.۵ درصد از قطارهای اعزامی با اندکی تاخیر اعزام که میانگین تاخیر از مبدا مشهد نسبت به کل قطارهای اعزامی ۵۱ ثانیه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.