| کد خبر: 185284 |

پارسایی:

همدلی میان مردم و دولت را در جریان سیل اخیر ارج نهیم

این حضور مسئولان که موجب همدلی میان مردم و دولت بود را ارج نهیم و نگذاریم برخی کم کاری‌ها به این همدلی خدشه وارد کند.

تین نیوز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مسئولان دولتی در جریان سیل اخیر فارس بیان‌ کرد: این حضور مسئولان که موجب همدلی میان مردم و دولت بود را ارج نهیم و نگذاریم برخی کم کاری‌ها به این همدلی خدشه وارد کند.

به‌ گزارش تین‌نیوز به نقل از ‌ایسنا، بهرام پارسایی در جلسه امروز مجلس و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله استان فارس و شیراز گفت‌: از حضور انسان دوستانه مردم شیراز و فارس در جریان سیل اخیر تشکر می‌کنم. آنها  فرهنگ ایرانی و ایران را به مردم جهان نشان دادند. با آغاز سیل در فارس و شیراز شاهد حضور مدیران در کنار مردم بودیم که این همدلی میان مردم و دولت را نشان می‌دهد. باید این همدلی دولت و مردم را  ارج نهیم و نگذاریم برخی کم کاری‌ها به این همدلی خدشه وارد کند.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: در «دروازه‌ قرآن» متاسفانه ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۰۵ نفر مجروح شدند. کل خسارات استان فارس ۷۰۰ میلیارد تومان است. فارس، شیراز، خوزستان، کرمانشاه، آق قلا و دیگر مناطق تفاوتی با هم ندارند. همه این مناطق ایران هستند و همه ما هم اندوهگین هستیم و باید همه دست در دست هم مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، عنوان کرد: بی شک علت سیل در شیراز دخالت‌های انسانی و دستکاری‌ها بود. عرض رودخانه بالغ بر ۴۰ متر و دارای عمق زیاد است که در سال ۶۷ ــ ۶۸ این رودخانه تغییر کاربری داده شد. مقصر این دستکاری‌ها مدیریت شهری آن زمان، عدم نظارت و حفاظت از حریم رودخانه در داخل و خارج از شهر توسط وزارت نیروی آن زمان و کمیسیون ماده "پنج" است که اجازه این تغییر کاربری را داده است. ما باید توجه کنیم که این تهدید در همه شهرها وجود دارد و باید رسیدگی به آسیب دیدگان سیل را در اولویت قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: کمیسیون اصل «۹۰» به این موضوع ورود کند.

پارسایی در پایان تاکید کرد: ما در شیراز شاهد یک الگوی انسجام میان مردم،  دولت، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادهای مردمی و شهرداری ها بودیم. ما شاهد حضور معاون و تیم دولت در این روزها بودیم. دغدغه‌ اصلی ما بر این است که باید توجه داشته باشیم که این موضوع در شهرهای دیگر هم باید مورد اهتمام قرار گیرد. این موضوع در تهران نیز یک تهدید محسوب می‌شود و باید به این موضوع نیز توجه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.