| کد خبر: 185264 |

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد:

تأمین رایگان سیمان بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که سیمان مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی در همه استان‌های سیل‌زده به صورت رایگان از سوی بنیاد مستضعفان تامین می‌شود.

تین نیوز
رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که سیمان مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی در همه استان‌های سیل‌زده به صورت رایگان از سوی بنیاد مستضعفان تامین می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس محمد سعیدی‌کیا  با اعلام این خبر به تشریح کمک‌های بنیاد مستضعفان در استان‌های آسیب دیده از سیل اخیر پرداخت.

وی گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید و بروز سیلاب در تعدادی از استان‌های کشور و بازدید‌های میدانی صورت گرفته تصمیم گرفته شد، با هماهنگی بنیاد مسکن سیمان مورد نیاز برای بازسازی همه واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از سیل از طرف بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تامین شود و علاوه بر آن بخشی از اقلام مورد نیاز سیل زدگان هم تهیه، تامین و به مناطق مذکور ارسال شود.

وی تأکید کرد: سیمان بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده به صورت رایگان تامین می‌شود.

بنابراین گزارش پیش از این هم دبیر کمیته کمک‌های بنیاد مستضعفان در سوانح طبیعی در همین زمینه گفته بود: تا کنون اقلامی، چون پنیر، کنسرو، نان و آب معدنی در قالب ۱۵ هزار بسته غذایی از طریق نیرو‌های امدادرسان در استان‌های گلستان و مازندران توزیع شده است و همچنین مبلغ یک میلیارد ریال نیز جهت پرداخت هزینه‌های فوق‌العاده به استانداری گلستان تخصیص یافت.

این مقام مسئول در بنیاد مستضعفان از تخصیص ۱۰۰ هزار تن سیمان برای بازسازی خانه‌های روستایی و شهر‌های کوچک دو استان گلستان و مازندران به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفته بود: علاوه بر این دو استان همان گونه که ریاست بنیاد مستضعفان اعلام کردند سیمان مورد نیاز برای بازسازی همه واحد‌های مسکونی مناطق سیل زده به صورت رایگان تامین خواهد شد.

به گفته دبیر کمیته کمک‌های بنیاد مستضعفان در سوانح طبیعی در مورد مجموع کمک‌های اهدایی این بنیاد در استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و ایلام، تاکنون بیش از ۲۵۴ هزار و ۶۰۰ بطری آب معدنی ۱۹ هزار و ۱۳۰ تخته پتو، ۱۶۲ هزار و ۷۲۲ قوطی کنسرو، ۱۱ هزار و ۵۰۰ چکمه، بیش از ۳ هزار بسته خرما، بیش از ۳ هزار قالب صابون، ۵۰۰۰ دست بادگیر، ۱۱۴۰ جلیقه نجات ویژه شناور ها، ۳ تن فرآورد‌های گوشتی، ۱۲ هزار کیلو پنیر، بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ قرص نان، ۳۰ هزار گونی سنگری و ۲۵ هزار عدد شمع، ۵۰۰ کیلو برنج و ۱۰۰۰ گوشت مرغ برای توزیع در استان‌های مذکور ارسال شده و علاوه بر آن بر اساس نیاز‌های اعلام شده از طرف مدیریت ستاد بحران استان‌های مذکور نیز تعداد ۳ هزار گلیم فرش ۶ متری، دو هزار عدد بیل، ۱۲۰۰ عدد حوله، بیش از یک هزار بسته دستمال کاغذی، ۳۰۰۰ عدد چراغ قوه ضد آب، ۶۰۰۰ باطری، یکهزار بسته کمک‌های اولیه شامل: چسب زخم،گاز استریل و بتادین و دارو، ۹۰۰ دست قاشق و تعدادی دیگر از اقلام مورد نیاز این مناطق توسط بنیاد مستضعفان تامین و در اختیار هموطنان عزیز سیل زده قرار گرفته است.

دبیر کمیته کمک‌های بنیاد مستضعفان در سوانح طبیعی گفته بود: به همه مسئولان و مدیران بنیاد در استان‌های درگیر در سیل ابلاغ شده است که با ارتباط مستمر با مدیران محلی با حداکثر توان و امکانات، همکاری همه جانبه خود را برای تامین نیاز‌های ضروری و فوری این مناطق به عمل آورند.

وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در کنار مردم و سایر سازمان‌ها با تمام توان و امکانات خود همراه و یاری رسان هم‌وطنان عزیز آسیب دیده خواهد بود و کمک‌های خود را بر اساس نیاز‌های منطقه‌ای به صورت مستمر ارسال و علاوه بر آن پس از آغاز بازسازی نیز خدمات خود را با تامین سیمان مورد نیاز به منظور بازسازی مناطق مسکونی آسیب دیده ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.