| کد خبر: 185247 |

در مراسم افتتاح سه پروژه شهری عنوان شد:

◄ درخواست جلسه ویژه‌ای برای برطرف کردن مشکلات مترو

متأسفانه شرایط به گونه‌ دیگری شد و باید رئیس جمهور با استفاده از توان قانونی خود نسبت به تحویل واگن‌ها و راه‌اندازی 4 شرکت واگن‌سازی در کشور اقدام کند.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح سه پروژه مهم شهری که با حضور حسن روحانی رییس جمهور کشورمان برگزار شد، از  روحانی درخواست کرد تا جلسه ویژه‌ای به منظور برطرف کردن مشکلات مترو در کشور برگزار شود.

به گزارش تین‌نیوز، محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه ساخت مترو، اظهار کرد:  امید می‌رود کریدور انبوه‌بر خط شش با تجهیز کامل بتواند خدمات‌رسانی شایسته‌تری به مردم داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم  با بیان این‌که روحانی یکی از موافقان ساخت مترو در کشور بوده و هست که در کنار آیت‌اله هاشمی در مقابل دلواپسان آن زمان که می‌گفتند مترو لوکس است و نباید ساخته شود موفق به دریافت مجوز ساخت مترو در کشور شدند، تصریح کرد: مترو یکی از نمادهای توسعه‌ پایدار کشور است و حال که همه کلان‌شهرهای کشور صاحب مترو شده‌اند همگان به این نکته واقف شدند که این مساله موجب کاهش مصرف سوخت، عدالت اجتماعی، کاهش آلودگی هوا، شده است.

هاشمی با تاکید بر این نکته که شرایط کشور ایجاب می‌کند که مثلثی تحت عنوان مدیریت شهری، مترو، و دولت تشکیل شود تا مشکلات ساخت مترو برای همیشه حل و فصل شود، افزود: امروز تهران با وجود7 خط مترو دارای 300 کیلومتر خط مترو با حدود 140 ایستگاه است که با نرخ امروز برای ساخت سیبل مترو 200 میلیارد تومان هزینه شده و 200 میلیارد تومان دیگر نیز صرف تجهیزات شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این  که دولت روحانی در ابتدا برای خطوط شش و هفت مترو یک‌میلیارد دلار فاینانس و 630 واگن مترو در نظر گرفت که باید به تدریج واگن‌ها وارد مدار بهره‌برداری شوند، گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ دیگری شد و باید رئیس جمهور با استفاده از توان قانونی خود نسبت به تحویل واگن‌ها و راه‌اندازی 4 شرکت واگن‌سازی در کشور اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این‌که خط ۶ و ۷ مترو برای فعالیت از قطارهای خطوط دیگر استفاده می‌کنند، ابراز داشت: این مساله سبب شده که در خطوط دیگری که از آن‌ها قطار برداشته شده تراکم مسافران افزایش پیدا کند این عامل خود دلیلی است تا استقبال از این مد حمل‌ونقلی رو به کاهش بگذارد.

هاشمی از رییس جمهور خواست تاجلسه‌ مشترکی با حضور وزیر کشور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اختصاص دهد تا تصمیم جدی برای تجهیز مترو تهران اتخاذ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.