| کد خبر: 185237 |

در مراسم افتتاح سه پروژه شهری صورت گرفت:

◄ درخواست شهردار تهران از رییس جمهور

در حال‌ حاضر 300 کیلومتر زیر ساخت مترو در حال بهره‌برداری است که تلاش می‌شود در راستای افزایش بهره‌وری آن اقدام شود.

تین نیوز

مراسم بهره‌برداری از سه پروژه بزرگ شهری در تهران با حضور حسن روحانی رییس جمهور، پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران، با سخنرانی شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پیروز حناچی با اشاره به جزئیات سه پروژه‌ بزرگ تهران که امروز با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید، بر ضرورت همراهی دولت برای حل مشکل تمرکز جمعیت در تهران تاکید کرد.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود در این مراسم با بیان این‌که در نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم تهران آلودگی هوا و ترافیک را دو معضل جدی این کلان‌شهر عنوان شده است، گفت: علی‌رغم این‌که در تهران مشکلات زیادی در خصوص دو معضل یاد شده وجود دارد اما، شهرداری تهران به خوبی مشکلات را پشت سر گذاشت.

وی پروسه توسعه حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو را مهم‌ترین پاسخ به تقاضای مردمی دانست و افزود: در حال‌ حاضر 2.5 میلیون سفر به صورت روزانه با مترو انجام می‌شود که باید این عدد به هفت میلیون سفر برسد، البته برای بهره‌برداری بهتر  از خطوط مترو  نیازمند تجهیز آن است که افزایش تجهیزات نیز به خرید ارزی مربوط است و دولت باید در این زمینه  کمک کند.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توسعه مترو در تهران  نیازمند تغییر رویکرد جدی است، تصریح کرد: به‌رغم تمامی تلاش‌های که انجام داده‌ایم می‌توانم این را بگویم که نتوانستیم سهم خودروهای شخصی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به این‌که تلاش می‌‌شود که میزان تاثیرگذاری مترو را از 15 به 50 درصد برسد، گفت‌: در حال‌ حاضر  300کیلومتر  زیر ساخت مترو در حال بهره‌برداری است که تلاش می‌شود در راستای افزایش بهره‌وری آن اقدام شود.

حناچی در ادامه سخنان خود در این مراسم با بیان این‌که این روزها شاهد کاهش 20 درصدی آلودگی هوا در تهران هستیم، ابراز داشت: ذرات معلق  کم‌تر از 2.5 میکرون سه برابر استاندارد جهانی است که تاثیرگذاری زیادی بر روی سلامت مردم دارد، اما با کنترل معاینه‌فنی ، جدیت پلیس و نظارت هوشمند وضعیت هوای پایتخت را  به گونه‌ای کنترل شد که سال گذشته هیچ روز تعطیل به خاطر آلودگی هوادر تهران وجود نداشت.

به گفته شهردار تهران، در سیل اخیر در تهران 500 کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی لایروبی شد و اجازه داده نشد که این نعمت الهی در تهران حادثه ساز شود. به یاد داریم در بارندگی‌های سال 92 با میزان بارش کم‌تر، کنترل یکی از شریان‌های اصلی تهران را از دست رفت اماجا دارد از همکاران خود که در ایام عید در آماده باش به سر بردند و به یاری هموطنان سیل زده نیز شتافتند تقدیر کنم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود از رییس جمهور خواست تا در حل مشکل تهران که تمرکز جمعیت و مراکز اداری است به یاری شهرداری بیاید و گفت: مشکل تمرکز است و حل این مشکل نیازمند کمک هیات دولت و حاکمیت است که باید به شکل تعادل منطقه‌ای در کل کشور تقسیم شود.

حناچی به پروژه مترو خط 6 اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دو پروژه بزرگ دیگر نیز امروز با حضور رییس جمهور از جمله، پروژه‌ 1250 هکتار کمربند فضای سبز که یکی از راه‌های کنترل کلان‌شهرها نیز محسوب می‌شود و پروژه‌ دیگر احداث 324 واحد مسکونی "امید" در بافت فرسوده منطقه 18 است. که خوشبختانه امروز به کاربران تحویل خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.