| کد خبر: 18521 |

باید اسم ترمینال زیارتی را از فرودگاه امام حذف کرد

تین نیوز |  در حالی چندین سال است ساخت ترمینال زیارتی امام خمینی در دستور کار دولت قرار گرفته که این بار رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها گفت: «امکانات فرودگاه امام خمینی برای انتقال حجاج مناسب است و درست نیست که برای عده‌ای خاص که فقط در یک مدت مشخصی به سفر می‌پردازند ترمینال زیارتی ساخت. به نظر می‌رسد باید اسم ترمینال زیارتی را از فرودگاه امام حذف کرد.»

ماجرای تکمیل ترمنیال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره)، که به دولت دهم بازمی‌گردد برای خود تبدیل به داستانی پرحاشیه شده، بالاخص این‌که امسال برای اولین بار پرواز حجاج از این فرودگاه انجام می‌شود.
 
قضییه از آن جایی شروع شد که برای کاهش ترافیک در فرودگاه مهرآباد و البته برخی دیگر از هدف‌گذاری‌ها‌، فرودگاه امام خمینی ساخته شد که یکی از برنامه‌های دولت هم در این زمینه انتقال حجاج به این فرودگاه بود تا از این طریق هم ترافیک در موسم حج کاهش یابد و هم خود حجاج اذیت نشوند. اما این موضوع همچنان در بروکراسی اداری سازمان حج و زیارت و شرکت فرودگاهها در حال طی کردن مسیر برای اجرایی شدن بود که در نهایت مدیرعامل پیشین شرکت فرودگاه‌ها با اعلام این موضوع که ترمینال زیارتی فقط 20 درصد رشد فیزیکی دارد به همه حدس و گمان‌ها در خصوص انتقال حجاج خاتمه داد.
 
اما چندی پیش اولین اقدام مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه‌ها، برقراری مذاکره با سازمان حج و زیارت برای انتقال حجاج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی بود. و جالب آن‌که این انتقال به سرعت انجام شده و در نیمه اول شهریور ماه سال جاری پرواز به سرزین وحی از این فرودگاه انجام خواهد شد.
 
محمد علی ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها در خصوص این‌که با سازمان حج و زیارت در خصوص انتقال حجاج به فرودگاه امام به چه تعاملاتی رسیدند  گفت: «از سازمان حج و زیارت دعوت کردیم تا بازدیدی از فرودگاه امام خمینی داشته باشند و همین مورد باعث شد نگاه سازمان حج به انتقال حجاج تغییر یابد.»
 
او گفت : «باید اسم ترمینال زیارتی در فرودگاه امام حذف شود و به نظر می‌رسد به کار بردن این اصطلاح غلط باشد. چون ما معتقدیم نمی‌شود برای عده خاصی که در هر سال و برای یک مدت خاصی سفر می‌کنند ترمینال ساخت. و این توجیه اقتصادی ندارد.»
 
او ادامه داد: «تا به امروز ترمینال زیارتی فقط 12 درصد رشد فیزیکی داشته، این در حالی است که مساحت این ترمینال 40 هزار متر مربع بوده و اگر حتی بخش خصوصی برای ساخت آن وارد عمل شود تا سه سال آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد.»
 
او در پاسخ به این سئوال که آیا برای احداث این ترمینال بخش خصوصی وارد عمل شده اذعان داشت: «یک قراردادی با بخش خصوصی امضاء کردیم که به زودی برای ساخت این ترمینال اقدام خواهند کرد.»
 پیش از این مسئولان فرودگاه امام خمینی اعلام کرده بودند که با سازمان حج و زیارت به تفاهماتی برای انتقال حجاج نرسیدند اما گویا این بار پرونده انتقال حجاج به فرودگاه امام خمینی بسته شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.