| کد خبر: 185169 |

◄ بودجه ساخت مترو به ۸۰۰۰ میلیارد رسید/ انتشار هزار و 390 میلیارد اوراق مشارکت برای ساخت مترو

نشست خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) با موضوع افتتاح ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط شش مترو، با حضور مدیریت عامل این شرکت در حال برگزاری است.

تین نیوز

نشست خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) با موضوع افتتاح ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط شش مترو، با حضور مدیریت عامل این شرکت در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی امام با اشاره به انتشار اوراق مشارکت در آخرین روز کاری سال گذشته به منظور تکمیل و ساخت خطوط مترو خط شش و هفت، اظهار کرد: در این طرح اجازه انتشار  هزار و 390 میلیارد اوراق مشارکت صادر شد که از این مقدار ۸۹۰ میلیارد  به خطوط ۶ و ۷ و 390 میلیارد نیز تنها به تکمیل خط ۶ اختصاص داده شده است.

وی در ادامه با بیان این نکته که ظرف یک دو ماه پیش‌رو کارهای اجرایی تحقق اوراق مشارکت، انجام خواهد شد، گفت: خبر خوش دیگر این‌که بودجه ساخت مترو در بودجه ۹۸ کل کشور نیز افزایش داشته و این رقم به ۸۰۰۰ میلیارد رسیده است.

امام با تأکید بر اهتمام به تکمیل خطوط مترو، افزود: در سال جاری با تکمیل تجهیزات آخرین ایستگاه از خط ۳مترو (اقدسیه)، پرونده این خط از خطوط مترو تهران بسته خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح سه ایستگاه از ایستگاه‌های مترو خط ۶ با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران و اعضای شورای شهر در روز ۱۸ فروردین، ابراز داشت: امید می‌رود خبرهای خوبی در بخش مترو در سال جدید برای مردم داشته باشیم.

ایستگاه بعثت، امام‌حسین و میدان شهدا فردا افتتاح خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود در  این نشست خبری، با بیان این‌که  پایانه جنوبی خط 3 که در حاشیه بزرگراه آزادگان قرار دارد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و امید است که بتوان با تامین منابع مالی، فاز نخست این پایانه را در سال جدید به بهره‌برداری برسانیم، گفت: در خط 4 نیز دو پارکینگ زیر سطحی در ابتدا و انتهای خط پیش‌بینی شده است که مقرر شده تا در سال 98 فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در مورد توسعه غربی خط 4 نیز با تاکید بر این نکته که، این توسعه از ارم سبز تا جنت‌آباد به طول 4.5 کیلومتر خواهد بود، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم به زودی 1.5 کیلومتر این خط را با دو ایستگاه به مرحله بهره‌برداری برسانیم. 15 کیلومتر دیگر خط 6 با شش ایستگاه  در سال جاری افتتاح می‌شود. قرار است در سال جدید هشت کیلومتر خط 7 مترو حد فاصل بسیج تا مهدیه به افتتاح برسد.

وی افزود: البته سال گذشته در طرح جامع حمل و نقل بازنگری شد و در آنجا پیشنهاد داده شد که به غیر از خط 6 و 7  که به نظر می‌رسد تا سال 99 پرونده آن بسته شود، چهار خط 8 ، 9 ، 10  و 11 نیز برای مترو طراحی شود و همچنین دو خط اکسپرس نیز به خطوط اضافه شود که البته افق این طرح سال 1420 است و پس از تایید شورای عالی ترافیک،  طراحی‌های اولیه آغاز می‌شود.

وی در مورد وضعیت ایمنی خطوط مترو با اشاره به این که مطلبی که در رسانه‌ها در آستانه افتتاح خط 7 منتشر شد، از اساس صحت و سقم نداشته است و موجب ایجاد سوء تفاهماتی نیز میان مردم و برخی مسئولان نیز شد، یادآور شد: مترو اولویت اول مدیریت شهری است و تامین ایمنی استفاده کنندگان از آن نیز که مردم بودند نیز خط قرمز مدیریت شهری است.

امام  در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که اطلاعاتی که به عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران  داده شده بود، جامع نبود و وی دچار سوتفاهم شده‌اند، گفت: مدیریت مترو اطلاعاتی در اختیار عضو شورای اسلامی شهر تهران قرار داد و باید گفته شود که شهرداری متعهد به تامین ایمنی خطوط مترو بوده و هست.

وی در مورد  توسعه ادامه خط یک مترو، افزود: خط یک تا فرودگاه امام توسط مدیریت قبلی افتتاح شد و تنها 19 کیلومتر مترو  برای رسیدن به پرند باقی‌ است و از آن‌جا که این خط مترو باید 100 درصد با بودجه دولتی ساخته شود، نیازمند حمایت ویژه‌ دولت هستیم. هر چند که در سال جدید برای توسعه متروی پرند 20 میلیارد تومان در بودجه کشور مصوب شد، اما این مبلغ ناچیز است و امید است تا با حمایت استاندار تهران این مهم محقق شود.

امام در مورد رسیدن مترو به دانشگاه علوم تحقیقات نیز، یادآور شد: پیش‌بینی شده است که خط 7 به دانشگاه علوم تحقیقات برسد، اما این مساله قطعی نیست و نیازمند تصویب شورای عالی ترافیک است.

وی در مورد حذف ایستگاه تبادلی خط 2 و 3 مترو، گفت‌: در گذشته بین ایستگاه منیریه و تئاترشهر یک ایستگاهی وجود داشت که حذف شد، اما سال گذشته به این جمع بندی رسیدیم که این ایستگاه باز گردد، اما نیازمند مصوبه است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه  در مورد سرانجام واگن‌ها نیز با بیان این‌که  با مساعدت دولت و گمرک توانستیم 85 درصد از واگن‌ها را در سال گذشته ترخیص کنیم، ابراز داشت: اولین قطار تا پایان اردیبهشت وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و باقی‌ماند واگن‌ها نیز تا بهمن ماه هر ماه یک قطار به خطو مترو افزوده خواهد شد.

امام در پایان در مورد سرانجام نصب درهای حائل در ایستگاه‌های مترو، خاطر نشان کرد: نصب دیوارهای حائل هیچ وقت به صورت قطعی مورد تصویب مدیریت شهری قرار نگرفت اما باوجود هزینه‌هایی بالایی دارد چنان‌چه مدیریت شهری به این جمع بندی برسد که درها نصب شود به منظور حفظ ایمنی شهروندان این مهم به انجام خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.